Gå til innhold

MSI P35 Platinum Rev. 1.0

jabe

Anbefalte innlegg

Kjøpte dette hovedkortet, men dessverre fikk jeg rev. 1.0 som er umulig å overklokke. Skal benytte meg av bytteretten da rev. 1,10 allerede var på markedet i juni og som er en forbedret utgave. Skal jeg gå for rev. 1.10 eller kjøpe et annet merke. Etter diverse meldinger har Gigabyte et kort med samme chipset som har fått lovord, eller har ASUS eller Abit noe bedre? Kjører på Intel DUO2 E6600, kortet må være kompatibelt med nyere versjoner av CPUer og mulighet for SLI. Fordel om det også kan takle DDR3.

Endret av jabe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp MSI Neo 2-FR, det her gode klokkemuligeter i tillegg til en rimelig pris. Kortet har ikke FW hvis det er viktig for deg, men ellers alt Platinum versjonen har. Bildet i prisguiden er feil. Kjøleren er nesten som på Platinum, men mangler sirkelen på nordbroen. Her kan du lese flere tråder om dette kortet.

Takk til Tor-K-El :new_woot:

Ser ut som Prisguiden ikke hadde fått med seg at det er betydelig forskjell på MSI P35 Neo2 og P35 Neo2 FR/FIR. Det er nå korrigert, slik at riktige bilder og spesifikasjoner er kommet påplass.

i_378705-300x200.jpg

Lenke til kommentar

Etter å ha lekt litt med enkel overklokking ved bare å høyne FSB på kortet har jeg fått klokket Duo2 E6600 2,4 GHz til 2,95 Ghz hvor den kjører stabilt. Leste en del tester for Rev. 1.0 at den er nesten umulig å overklokke, vet ikke om det er siste bios-oppdatering eller ikke som har løst problemet. Men ved grundig overklokking skal det ikke være noe problem å få CPUen kjappere.

Lenke til kommentar

Kjempebra at det rettes opp i prisguiden :thumbup:

Når det gjelder overklokking, og da spesiellt på MSI kort, er du avhengig av rett BIOS. Nå er det slik at det er en risk ved å oppdatere BIOS og noen anbefaler ikke at det gjøres så lenge maskinen er stabil og virker som den skal.

Jeg har aldri hatt problemer med oppdatering og mener det er helt trygt så lenge man tar visse forhåndsregler.

Som sagt før kan en oppdatering gi markant bedre resultater. MSI har generelt optimert sine BIOS'er for ytelse og ikke overklokking. Det finnes beta bios som gir bra oc. Sjekk forumet til Coolaler eller søk på MSI forum. Der finner du også råd å tips om hvordan du trygt oppdaterer BIOS med USB minnepinner.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...