IcedInsanity Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Der eg har tegnet er det tre ser ut som det er umbracko skruer, disse tre hjulene som reima går på er formet sånn V der reima liksom ligger oppi hjulene. Er det meningen at disse tre skruene skal skrues på for å stramme servoreima eller?Eller skal eg fylle på ny olje for å se om det kansklje er den som gjør det FØR eg begynner å skru på noe? Uten_navn_200x200.bmp Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Bytte olje koster noen kroner, stramme reim er gratis Ett av de tre hjulene er på veivakslingen din, ergo er det ikke særlig justerbart.. Strammingen ligger altså i ett av de to andre hjulene. Kan da umulig være så vanskelig å se hvilket? Hva er forresten det tredje hjulet? Løpehjul, dynamo..? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Tatt noen bilder..er det kanskje stor slakk i reimen? Og hvor skal eg liksom stramme?? Lå under når eg tok dem..derfor litt skeive noen Endret 23. april 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Er det veiv - vannpumpe - servopumpe? Synes bare det lignet på ei vannpumpe.. I så fall ligger strammingen i servopumpa. Det er ikke tilfeldigvis dette som er strammemekanismen? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Kan være det som er strammingen...men hva mener du med om det er vannpumpe,veiv,servopumpe.? Edit:Det er forøvrig det hjulet som du har tegnet rundingen på (halveis) som går seinere når eg svinger på rattet og skrikingen kommer Endret 23. april 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Det er fordi det er hjulet til servopumpa.. Det jeg lurte på var om hjulet øverst til venstre på bildet var til vannpumpa.. Hvis det er det så er det ingen stramming der. Prøv å stram reima litt (men ikke for mye) og se om det blir bedre. Prøv også å se på innsiden av reima om det er mye sprekker der. Hvis det er det kan du bare kaste den og kjøpe ny. Den ser ikke akkurat ny ut den du har Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Det er fordi det er hjulet til servopumpa.. Det jeg lurte på var om hjulet øverst til venstre på bildet var til vannpumpa.. Hvis det er det så er det ingen stramming der. Prøv å stram reima litt (men ikke for mye) og se om det blir bedre. Prøv også å se på innsiden av reima om det er mye sprekker der. Hvis det er det kan du bare kaste den og kjøpe ny. Den ser ikke akkurat ny ut den du har Sorry,det vet eg ikke. Og nei,reima er ikke akuratt ny,er noen sprekker i den og den "flasser" litt rundtom ser eg Sjekket den skruen nå,den er det ikke...og finner ingen annen plass/skrue som kan stramme noe som helst Endret 23. april 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 MEN,denne pipingen var bare når bilen stod i ro før,men nå kommer pipingen også mens eg kjører og svinger....håper på at det er olja eg... Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Hvis pipinga forverrer seg fort er det reima som synger på siste verset. Men bytt olje i samme slengen du, skader da ikke Endret 23. april 2008 av Frank Stokke Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Tenkte meg inn på Møller på Lørdag,men har de reim også? Men eg har uanset ikke peil på HVORDAN eg skal skifte reima... Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Det er jo garantert ikke oljen som gjør det når du attpåtil SER at reimhjulet går saktere når du svinger. Reima holder jo akkurat samme hastigheten, ergo det slirer og blir en fæl lyd. Alle som ser deg når du holder på å svinger og det hyler synes du ser ut som en nisse som når du har latt det gå så langt uten å fikse det.. (også ler de litt av deg)! Og for å skifte den, latterlig enkelt gjort. Du løsner på bolten som Frank Stokke har satt ring rundt (jo, det er den!) også banker du på pumpa litt da den helt sikkert sitter litt fast, så tar du av reima når det ikke er så stramt, sett på ny reim og stramm skruen. På min Corolla så var det ingen stramming på pumpa, istede sto pumpa på et spor med en strammebolt på, så måtte bruke en arm for å få moment på pumpa og stramma det opp, også sette fast bolten, og vips var alt godt som nytt. Endret 23. april 2008 av Explorer Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Men servopumpa sitter jo helt øverst i motorromett,feste øverst til høyre på torpedoveggen...bare drite i den da,eg skal ingenting der? Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hva er det du snakker om nå..? Servopumpa er festet foran på motoren din, og definitivt ikke på torpedoveggen! Du har jo til og med tatt bilde av den.. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Men servopumpa sitter jo helt øverst i motorromett,feste øverst til høyre på torpedoveggen...bare drite i den da,eg skal ingenting der? Så pumpa står helt fast? Da må jo strammingen være en annen plass. Poenget står allikevel, det er en smal sak å bytte den reimen og utfra bildet ditt så er det noe som trengs. Om du ser litt rundt der vil du helt sikkert finne strammemekanismen til reima, men selvsagt, vent med å ta av den gamle reima til du har en ny. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Servopumpa (som eg tror) er en rund dings...formet som en tykk tallerken,beholderen for servo væske er til og med festet på denne blanke "boksen" Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Hva er dette da?Denne eg mener.... Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Sist jeg skjekket var det der en bremsekraftforsterker, med tilhørende bremsevæskebeholder Servopumpa er bak det hjulet som slurer når du dreier hjulene Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Å Dæven...godt eg ikke fylte servo olje på den der da Men...da vet eg ikke hvor eg skal fylle på servo oljen... Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Men herregud da mann.. Følg slangene fra pumpa. Den ene går til tannstanga/styresnekka, den andre går til beholderen. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hjulet over fingern din sitter på servopumpa, og skruen som stikker ut, som en vennlig kar hadde satt rød ring rundt er strammeskruen til reima. Pumpa henger i en lang bolt som må løsnes og en kortere som sitter på tvers av strammeskruen. Løsne boltene, men ikke ta noe helt av. Skru inn strammeskruen, og reima blir strammere. Blir ikke reima strammere, skrur du feil vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå