IcedInsanity Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Ble ikke akuratt noe klokere her i det hele tatt eg. Akuratt like lost som før eg skrev første post Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Sån kan vi jo ikke ha det Prata med en gammel VAG mekaniker jeg kjenner og han kunne fortelle det at alle Golf 2 opp til 1989 skulle ha Dexron II ATF olje (eller bedre), mens alle etter det skulle ha VW sin hydraulikkolje med delenummer G 002 000. *MEN* han sa det var ingen vits å kjøpe denne spesialojen fordi ATF olje er like bra (om ikke bedre) en VW sin hydraulikkolje og ikke minst billigere. Så jeg gjentar det jeg har sagt tidligere, bytt servo oljen. Sjekk også reima til servopumpa for slakk. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Taaaaakk Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ble ikke akuratt noe klokere her i det hele tatt eg. Akuratt like lost som før eg skrev første post Nå virker det jo som Rebel-Rider har rettet opp ditt inntrykk noe (He he, i alle fall helt til en eller annen, som kjenner noen som kan enda mer om VAG, sier at du ikke trenger bytte olje, og at du ikke må finne på å helle Dexron ATF på den... ) Så et generelt tips når det gjelder å motta hjelp med ting som dette er å ha klart for seg at dette ikke er matte, der 2+2=4, ferdig med det! For det første er det flere forskjellige meninger om hva som er riktig, (og viktig) når det gjelder biler og teknikk. For det andre er det bortimot umulig å gi et helt sikkert, og entydig svar på årsaken til et symptom beskrevet på nettet. Skråsikre folk er det mer enn nok av i bilbransjen, men jo mer påstålige folk er, jo mindre erfaring tror jeg gjerne de har. Ta alles innlegg, inkludert mine, som råd/tips/forslag, ikke som "LOV". De fleste feil og symptomer kan har mer enn en årsak, og det finnes ofte også flere måter å løse problemet, eller lokalisere feilkilden. Når du sier du ikke ble NOE klokere enn før post 1, virker det som du venter på det "ene riktige" svaret (som aldri kommer...) Akkurat dette med oljen finnes det i og for seg ett riktig svar på, men så kan det forkludres med at det i praksis kanskje ikke spiller noen rolle likevel, slik at det i praksis er mer en ett rett svar... Når det gjelder feilen har fått en god del bra forslag, og med mindre du viste alt fra før av er du litt klokere. For lite olje, luft i systemet, gammel olje, slakk/slitt rem, defekt rattakselkryss, defekt pumpe, (i tilfeldig rekkefølge) er alle mulige årsaker, og for å komme videre er du nødt til å gå gjennom, og få eliminert vekk noen av forslagene. Ville bare nevne det, siden det nok kan være litt forvirrende å få hjelp til slike ting. Men siden du nå konsentrerer deg om oljetype, betyr det at du har sett at det er for lite, eller hva har du gjort så langt? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har du sjekka servoreima? Om den er slakk så slurer den, og det kan gi følelsen av rattet sitter fast. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Heihå Da var eg under panseret en tur,servoreima som sitter under ved siden av reima på dynamoen var ikke slakk,servo oljen som heter G002000 som det sto i boka er det ikke mangel på..nivået ligger akuratt på max.. Så da var det ikke det som gjorde det.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 At der er nok servo olje betyr ikke at olja er bra, den må byttes med gjevne mellomrom akkurat som motorolje, bremseveske ect. Dette med "evigvarende olje" er bare tøv, den brytes ned av varme og friksjon og mister til slutt de egenskapene den hadde (deriblandt egenskapen å forhindre skumming) Etter all sansynlighet har servo olja i bilen din ikke vært byttet på 17 år, ville du kjørt med samme bremseveska i 17 år? eller motorolje for den saks skyld? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Noen som har tips til hvor eg skal kjøpe atf olje? Lenke til kommentar
Arius Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Noen som har tips til hvor eg skal kjøpe atf olje? Bensinstasjon og/eller verksted må ha dette liggende. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Har hørt nøyere ang pipingen når eg svinger nå..pipingen kommer fra noensteds nede under reimen som står på dynamoen...klarte ikke høre lenge for pipingen er for grusom og høy når du står med hodet nedi der... Lenke til kommentar
danielolsson Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei. har en Golf 2 med servo.. Når eg svinger med rattet og bilen står i ro,så kommer det noen pipe lyder fra framhjulene,regner med at dette er servoen...dette er ikke problemet,har i senere tid så har rattet begynt liksom å stritte imot når eg svinger,to ganger har det skjedd at eg svinger litt og så står det helt fast,får ikke svingt mer,skikkelig ekkel følelse når det skjer når eg er ute og kjører... noen som vet hva dette kan skyldes? jeg har akkuratt samme problem som deg.. det piper/ bråker når jeg svinger. merker ingen ting når jeg kjører da. kan legge helt over å kjøre rundt og rundt, men når jeg står rolig å svinger helt over kommer lydene.. å ratte napper i mot.. har sjekka reim og oljenivå.. lyden kommer under reima der du å sa, men kan ikke si helt hvor for d bråker veldig.. følgte slangene fra servo olje tanken, å den svetta litt her å der.. kan jo kanskje være luft i systemet, men rart det bråker så mye bare for luft da :S si fra om du finner ut av hva som er galt da, så er det sikkert samme på min bil (93 vw passat 1,8 gl) Lenke til kommentar
danielolsson Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hei. har en Golf 2 med servo.. Når eg svinger med rattet og bilen står i ro,så kommer det noen pipe lyder fra framhjulene,regner med at dette er servoen...dette er ikke problemet,har i senere tid så har rattet begynt liksom å stritte imot når eg svinger,to ganger har det skjedd at eg svinger litt og så står det helt fast,får ikke svingt mer,skikkelig ekkel følelse når det skjer når eg er ute og kjører... noen som vet hva dette kan skyldes? jeg har akkuratt samme problem som deg.. det piper/ bråker når jeg svinger. merker ingen ting når jeg kjører da. kan legge helt over å kjøre rundt og rundt, men når jeg står rolig å svinger helt over kommer lydene.. å ratte napper i mot.. har sjekka reim og oljenivå.. lyden kommer under reima der du å sa, men kan ikke si helt hvor for d bråker veldig.. følgte slangene fra servo olje tanken, å den svetta litt her å der.. kan jo kanskje være luft i systemet, men rart det bråker så mye bare for luft da :S si fra om du finner ut av hva som er galt da, så er det sikkert samme på min bil (93 vw passat 1,8 gl) Fnt ut av det jeg;) det var reima alikevell... sjekk denn du å.. få me deg en å se om reima slurer når du svinger.. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Har sett på den når eg svinger..men den virker ok..men hva gjorde du med det da? Lenke til kommentar
danielolsson Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 jeg jekka opp bilen, skrudde av plastikken , skrudde ut skruene til å stramme reima, og skrudde igjenn.. tok 10 min, så det er ikke mye jobb. har du prøvd å dra litt i reima å sjekke at den er stram? jeg jekka opp bilen, skrudde av plastikken , skrudde ut skruene til å stramme reima, stramma, og skrudde igjenn.. tok 10 min, så det er ikke mye jobb. har du prøvd å dra litt i reima å sjekke at den er stram? servoen min funker helt fint nå da, å det virka som du hadde samme symtomene.. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Reima..det er den som sitter nede ved siden/under av reima som er på dynamoen? Lenke til kommentar
danielolsson Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Reima..det er den som sitter nede ved siden/under av reima som er på dynamoen? ja den ja. hvis det er lik som min er det bare 2 skruer for å stramme da. kjempe lett Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Så nå at på det nederste hjulet på servoreima går veldig seint rundt når eg svinger på rattet og den pipingen/hylingen kommer...skal det hjulet gå seinere ved svinging? Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Nei, da er det reima som slurer. Prøv å stram den, bytt reim hvis det ikke hjelper. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Hvordan strammer eg reima?....finner ikke det ut Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Du må se etter en eller annen strammemekanisme.. Dersom det er et løpehjul på reima er det trolig her strammingen ligger. Enten automatisk (hydraulikk/fjær), eller ved at du løsner en mutter/bolt slik at du får strammet reima før du strammer mutteren/bolten igjen. Vanskelig å forklare Hvis det ikke er noe løpehjul ligger strammingen i servopumpa (flyttes mot/fra veivakslingen). Hvis du ikke finner ut hvordan du strammer/slakker reima, er det bare å sette bilen på verksted, for da får du heller ikke til å bytte den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå