Gå til innhold

Hjelp til forza 2 drifting :P

Stian0

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til oppsett, valg av bil, Bakhjulstrekk/Firhjulstrekk, blodtrimma/vanlig/litt trimma :p?

Prøvde å drifte med toyota supra 92 twin turbo, 500 hester ca.. gikk ikke så veldig bra, får lagt den ut litt breit når jeg ligger i 2 og 3 gir.. sklir også veldig ofte ut.. (Men man gjør vel det bedre til slutt)

Håper noen har lyst å hjelpe litt :p!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en bmw M3, få litt hester, og øv og øv og øv. Prøv på Tsubuka og den svingen rett før mål, der gasser du litt, sånn at rompa sklir ut, så bare kontrollerer du igjennom hele svingen, gasse, svingen, gasse, svinge.

Og husk å ikke gasse for mye for da sklir du rett ut...En vanlig feil er å holde gassen inne hele tiden når du drifter, men det enkleste er å gasse og svingen o.s.v :thumbup:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å tune bilen for å drifte, nei...Jeg har alikavell prøvd det, men det gir ikke noe mer glede for de som ikke er super seriøse og har ambisiøse planer om ambisjoner....litt merkelig sagt men.... :p

Det jeg prøvde å si var at jeg har masse biler jeg drifter med uten tuning og at du ikke trenger å tune de for å drifte fint...

Lenke til kommentar

Prøv med litt høyere dekk-trykk, og ta anti-roll barsa og gjør dem litt mykere.. Dempere kan også være litt mykere sånn at du får mer overstyring.. Og det lønner seg ikke med Hummer-felger når du skal drifte.. Sånn 18-19" er bra 19" max

Min egen lille driftbil er Subaru Impreza 22B, max styling, decals og hjerte :D

Endret av AndreKK
Lenke til kommentar

De som sier at du ikke trenger å tune bilen for drifting har prøvd et skikkelig drifteoppsett på en bil regner jeg med? Min 200sx S15 kan jeg kjøre sidelengs med, ut 5 giret på rette strekninger.. Den går som en drøm gjennom svingene. Og den er ikke i nærheten av bilene som ikke har tuning, selvom de også kan drifte. Bilen begynner å spinne på rundt 2000rpm og holder det gående om du ikkje regulerer på gassen. Dette samt drifteoppsettet gjør at du med litt trening på gass/brems/sving får veldig god kontroll gjennom svingene. Trenger ikke noe håndbrekk med andre ord! Meget morsom bil, som er ubrukelig til noe annet en å ha det gøy! Glem rundetider! :p

Lenke til kommentar
De som sier at du ikke trenger å tune bilen for drifting har prøvd et skikkelig drifteoppsett på en bil regner jeg med? Min 200sx S15 kan jeg kjøre sidelengs med, ut 5 giret på rette strekninger.. Den går som en drøm gjennom svingene. Og den er ikke i nærheten av bilene som ikke har tuning, selvom de også kan drifte. Bilen begynner å spinne på rundt 2000rpm og holder det gående om du ikkje regulerer på gassen. Dette samt drifteoppsettet gjør at du med litt trening på gass/brems/sving får veldig god kontroll gjennom svingene. Trenger ikke noe håndbrekk med andre ord! Meget morsom bil, som er ubrukelig til noe annet en å ha det gøy! Glem rundetider! :p

Jauda, tuning er best...glem det jeg sa for noen poster siden :!: Men det er ingen som vet om et drifteoppsett til en Honda Civic Type R? Har virkelig lyst på det...Elsker den bilen :love:

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at dette blir 100%, men har du prøvd å sette opp drifteoppsette til en av de andre civicene? Er verdt et forsøk da du bare kan ta "reset" om bilen blir totalt ubrukelig!

Car Manufacturer and Name: Honda Civic Si

Class: S-935

List of Upgrades: Engine: RWD swap, full race upgrades w/ race turbo only

Platform and Handling: full race kit w/ 1.5 LSD/max weight removed

Tires: race compound/max tire width/stock rim size/custom rims

Aero: optional

Car Settings:

Tire Pressure

Front: 30

Rear: 30

Gearing: stock

Alignment

Camber front: -1.5

Camber Rear: -0.5

Toe Front: 0.0

Toe Rear: 0.0

Front Caster: 5.5

Anti Roll Bars

Front: 19.40

Rear: 20.95

Springs

Front: 412.9

Rear: 430.7

Ride Height

Front: 5.6

Rear: 5.6

Rebound Damping

Front: 5.2

Rear: 5.0

Bump Stiffness

Front: 2.7

Rear 2.5

DownForce

Front: N/A

Rear: N/A

Braking Force

Balance: 50%

Pressure: 148%

Differential

Front Accel: N/A

Front Decel: N/A

Rear Accel: 81%

Rear Decel: N/A

Er vell nesten ikke vits i å si det, men bare pass på at civicen din har RWD! =p

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at dette blir 100%, men har du prøvd å sette opp drifteoppsette til en av de andre civicene? Er verdt et forsøk da du bare kan ta "reset" om bilen blir totalt ubrukelig!

Car Manufacturer and Name: Honda Civic Si

Class: S-935

List of Upgrades: Engine: RWD swap, full race upgrades w/ race turbo only

Platform and Handling: full race kit w/ 1.5 LSD/max weight removed

Tires: race compound/max tire width/stock rim size/custom rims

Aero: optional

Car Settings:

Tire Pressure

Front: 30

Rear: 30

Gearing: stock

Alignment

Camber front: -1.5

Camber Rear: -0.5

Toe Front: 0.0

Toe Rear: 0.0

Front Caster: 5.5

Anti Roll Bars

Front: 19.40

Rear: 20.95

Springs

Front: 412.9

Rear: 430.7

Ride Height

Front: 5.6

Rear: 5.6

Rebound Damping

Front: 5.2

Rear: 5.0

Bump Stiffness

Front: 2.7

Rear 2.5

DownForce

Front: N/A

Rear: N/A

Braking Force

Balance: 50%

Pressure: 148%

Differential

Front Accel: N/A

Front Decel: N/A

Rear Accel: 81%

Rear Decel: N/A

Er vell nesten ikke vits i å si det, men bare pass på at civicen din har RWD! =p

Hehe, har ikke RWD....Det er liksom derfor jeg prøver å få den til å drifte. Det høres umulig ut, men jeg fikk liksom litt lyst på å prøve... :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...