Stian0 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Noen som har tips til oppsett, valg av bil, Bakhjulstrekk/Firhjulstrekk, blodtrimma/vanlig/litt trimma ? Prøvde å drifte med toyota supra 92 twin turbo, 500 hester ca.. gikk ikke så veldig bra, får lagt den ut litt breit når jeg ligger i 2 og 3 gir.. sklir også veldig ofte ut.. (Men man gjør vel det bedre til slutt) Håper noen har lyst å hjelpe litt ! Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Ta en bmw M3, få litt hester, og øv og øv og øv. Prøv på Tsubuka og den svingen rett før mål, der gasser du litt, sånn at rompa sklir ut, så bare kontrollerer du igjennom hele svingen, gasse, svingen, gasse, svinge. Og husk å ikke gasse for mye for da sklir du rett ut...En vanlig feil er å holde gassen inne hele tiden når du drifter, men det enkleste er å gasse og svingen o.s.v Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 ABS off/on? TCS off/on? STM off/on? Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 ABS on. TCS off. STM off. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Bør man tune bilen noe? Jeg har aldri helt skjønt den tuninga (og aldri heller tuna en bil). Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg fant denne tråden på et annet forum, jeg gjorde en stock Toyota Supra 98 mod om til en driftingbil, fungerte meget bra! Anbefaler dere å se på den siden. http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/161300.aspx Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Du trenger ikke å tune bilen for å drifte, nei...Jeg har alikavell prøvd det, men det gir ikke noe mer glede for de som ikke er super seriøse og har ambisiøse planer om ambisjoner....litt merkelig sagt men.... Det jeg prøvde å si var at jeg har masse biler jeg drifter med uten tuning og at du ikke trenger å tune de for å drifte fint... Lenke til kommentar
AndreKK Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Prøv med litt høyere dekk-trykk, og ta anti-roll barsa og gjør dem litt mykere.. Dempere kan også være litt mykere sånn at du får mer overstyring.. Og det lønner seg ikke med Hummer-felger når du skal drifte.. Sånn 18-19" er bra 19" max Min egen lille driftbil er Subaru Impreza 22B, max styling, decals og hjerte Endret 27. oktober 2007 av AndreKK Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Og i farta kan du også ta camber på front litt høyere...På min bmw har jeg 1.5 eller noe, det gjør at bilen blir mer "friere". Litt lettere å snurre rundt, men da er det også lettere å drifte synes nå jeg... Lenke til kommentar
Northland Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 De som sier at du ikke trenger å tune bilen for drifting har prøvd et skikkelig drifteoppsett på en bil regner jeg med? Min 200sx S15 kan jeg kjøre sidelengs med, ut 5 giret på rette strekninger.. Den går som en drøm gjennom svingene. Og den er ikke i nærheten av bilene som ikke har tuning, selvom de også kan drifte. Bilen begynner å spinne på rundt 2000rpm og holder det gående om du ikkje regulerer på gassen. Dette samt drifteoppsettet gjør at du med litt trening på gass/brems/sving får veldig god kontroll gjennom svingene. Trenger ikke noe håndbrekk med andre ord! Meget morsom bil, som er ubrukelig til noe annet en å ha det gøy! Glem rundetider! Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 De som sier at du ikke trenger å tune bilen for drifting har prøvd et skikkelig drifteoppsett på en bil regner jeg med? Min 200sx S15 kan jeg kjøre sidelengs med, ut 5 giret på rette strekninger.. Den går som en drøm gjennom svingene. Og den er ikke i nærheten av bilene som ikke har tuning, selvom de også kan drifte. Bilen begynner å spinne på rundt 2000rpm og holder det gående om du ikkje regulerer på gassen. Dette samt drifteoppsettet gjør at du med litt trening på gass/brems/sving får veldig god kontroll gjennom svingene. Trenger ikke noe håndbrekk med andre ord! Meget morsom bil, som er ubrukelig til noe annet en å ha det gøy! Glem rundetider! Jauda, tuning er best...glem det jeg sa for noen poster siden :!: Men det er ingen som vet om et drifteoppsett til en Honda Civic Type R? Har virkelig lyst på det...Elsker den bilen Lenke til kommentar
Northland Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg sier ikke at dette blir 100%, men har du prøvd å sette opp drifteoppsette til en av de andre civicene? Er verdt et forsøk da du bare kan ta "reset" om bilen blir totalt ubrukelig! Car Manufacturer and Name: Honda Civic Si Class: S-935 List of Upgrades: Engine: RWD swap, full race upgrades w/ race turbo only Platform and Handling: full race kit w/ 1.5 LSD/max weight removed Tires: race compound/max tire width/stock rim size/custom rims Aero: optional Car Settings: Tire Pressure Front: 30 Rear: 30 Gearing: stock Alignment Camber front: -1.5 Camber Rear: -0.5 Toe Front: 0.0 Toe Rear: 0.0 Front Caster: 5.5 Anti Roll Bars Front: 19.40 Rear: 20.95 Springs Front: 412.9 Rear: 430.7 Ride Height Front: 5.6 Rear: 5.6 Rebound Damping Front: 5.2 Rear: 5.0 Bump Stiffness Front: 2.7 Rear 2.5 DownForce Front: N/A Rear: N/A Braking Force Balance: 50% Pressure: 148% Differential Front Accel: N/A Front Decel: N/A Rear Accel: 81% Rear Decel: N/A Er vell nesten ikke vits i å si det, men bare pass på at civicen din har RWD! =p Lenke til kommentar
AndreKK Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Kjøpte meg en ny sex-bombe idag! Nissan Skyline R32.. Går noe helvete, tok den diggeste svingen på Mugello i stad. Lå 90 grader ut i svingen helt til jeg kom ut av den Jævlig bra! Har 200 biler nå.. Ingen Japse-biler igjen.. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg sier ikke at dette blir 100%, men har du prøvd å sette opp drifteoppsette til en av de andre civicene? Er verdt et forsøk da du bare kan ta "reset" om bilen blir totalt ubrukelig! Car Manufacturer and Name: Honda Civic Si Class: S-935 List of Upgrades: Engine: RWD swap, full race upgrades w/ race turbo only Platform and Handling: full race kit w/ 1.5 LSD/max weight removed Tires: race compound/max tire width/stock rim size/custom rims Aero: optional Car Settings: Tire Pressure Front: 30 Rear: 30 Gearing: stock Alignment Camber front: -1.5 Camber Rear: -0.5 Toe Front: 0.0 Toe Rear: 0.0 Front Caster: 5.5 Anti Roll Bars Front: 19.40 Rear: 20.95 Springs Front: 412.9 Rear: 430.7 Ride Height Front: 5.6 Rear: 5.6 Rebound Damping Front: 5.2 Rear: 5.0 Bump Stiffness Front: 2.7 Rear 2.5 DownForce Front: N/A Rear: N/A Braking Force Balance: 50% Pressure: 148% Differential Front Accel: N/A Front Decel: N/A Rear Accel: 81% Rear Decel: N/A Er vell nesten ikke vits i å si det, men bare pass på at civicen din har RWD! =p Hehe, har ikke RWD....Det er liksom derfor jeg prøver å få den til å drifte. Det høres umulig ut, men jeg fikk liksom litt lyst på å prøve... :!: Lenke til kommentar
AndreKK Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Skyline R32 er AWD.. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ja, men jeg klarer ikke å finne noen linker til å få den Civic'en til å drifte, så det er derfor jeg fikk lyst på å teste. Men tror ikke det går Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 en av de bedre driftebilene som har legende status i japan er: Toyota AE86 Trueno (Sprinter GT i USA) Få litt hester på bilen og kanskje noe vekt reduksjon så skal den fungere som en drøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå