bler Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Skal kjøpe meg nytt skjermkort men da jeg trykka meg inn på det skjermkortet jeg fant fikk jeg denne beskjeden: Før du bestiller PCI Express-skjermkort må du undersøke om hovedkortet ditt har ledig PCI Express 16x-kontakt. Hvis du ikke har ledig PCI Express 16x-kontakt, må du velge enten AGP- eller PCI-basert skjermkort. Hva menes og hvordan finner jeg ut dette? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Du må nok ta ut skjermkortet og se hva slags SLOT du har. Endret 26. oktober 2007 av Duqe Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Eller gjøre det mye enklere og heller laster ned S.I.W. Lenke til kommentar
bler Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Eller gjøre det mye enklere og heller laster ned S.I.W. Flott program! Ser ut som om det er PCI jeg har. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Bare hyggeglig Men husk at det finnes både PCI og PCI-E. Lenke til kommentar
bler Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Bare hyggeglig Men husk at det finnes både PCI og PCI-E. Hehe.. Det er PCI Express jeg har og det er sikkert PCI-E det da eller? Lenke til kommentar
bler Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Takker for svar! Lenke til kommentar
bler Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Fortsetter bare her med ett nytt spørsmål jeg innenfor kategorien skjermkort. Jeg har en Dell Latitude D520, det er jo forsåvidt ikke ei veldig bra maskin men jeg tenkte jeg kunne sponse på den litt mer RAM og ett nytt skjermkort. Har nå funnet ut at det er PCI-E skjermkort jeg må ha men så er det en annen ting jeg lurer på; Må jeg skru maskina helt fra hverandre for å skifte skjermkort? Det er jo ett "lokk" under maskinen men der sitter jo RAM, WI-FI og noe jeg ikke vet hva er som det står at jeg ikke kan fjerne tapen. Er det sånn at jeg ikke får oppgradere mitt skjermkort? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Normalt på bærbare så går det ikke ann å oppgradere skjermkortet på en bærbar, da skjermkortet er loddet fast. Men det finnes spesielle mxm skjermkort som er et untak, men det er svært få maskiner som har dette. Vet at det finnes en side som viser alle maskiner med MXM skjermkort men husker ikke denne siden. Lenke til kommentar
bler Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Fortsetter bare her med ett nytt spørsmål jeg innenfor kategorien skjermkort. Jeg har en Dell Latitude D520, det er jo forsåvidt ikke ei veldig bra maskin men jeg tenkte jeg kunne sponse på den litt mer RAM og ett nytt skjermkort. Har nå funnet ut at det er PCI-E skjermkort jeg må ha men så er det en annen ting jeg lurer på; Må jeg skru maskina helt fra hverandre for å skifte skjermkort? Det er jo ett "lokk" under maskinen men der sitter jo RAM, WI-FI og noe jeg ikke vet hva er som det står at jeg ikke kan fjerne tapen. Er det sånn at jeg ikke får oppgradere mitt skjermkort? Lenke til kommentar
bler Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Ble dobbelt opp her, beklager for det. Men da blir det nok ikke så jeg ofrer noe mer penger på denne maskinen da det er så billig for en ny. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Du kan nok ikke skifte stort på en dell bærbar, nei. Hvis du spiller mye burde du heller bygge/kjøpe en ny stasjonær:D Lenke til kommentar
Amaru Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 fikk opp noe som heter PCI-X på grafikkortet :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå