Gå til innhold

Hjelp med skjermkort

bler

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nytt skjermkort men da jeg trykka meg inn på det skjermkortet jeg fant fikk jeg denne beskjeden:

Før du bestiller PCI Express-skjermkort må du undersøke om hovedkortet ditt har ledig PCI Express 16x-kontakt. Hvis du ikke har ledig PCI Express 16x-kontakt, må du velge enten AGP- eller PCI-basert skjermkort.

Hva menes og hvordan finner jeg ut dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsetter bare her med ett nytt spørsmål jeg innenfor kategorien skjermkort. Jeg har en Dell Latitude D520, det er jo forsåvidt ikke ei veldig bra maskin men jeg tenkte jeg kunne sponse på den litt mer RAM og ett nytt skjermkort. Har nå funnet ut at det er PCI-E skjermkort jeg må ha men så er det en annen ting jeg lurer på; Må jeg skru maskina helt fra hverandre for å skifte skjermkort? Det er jo ett "lokk" under maskinen men der sitter jo RAM, WI-FI og noe jeg ikke vet hva er som det står at jeg ikke kan fjerne tapen. Er det sånn at jeg ikke får oppgradere mitt skjermkort?

Lenke til kommentar

Normalt på bærbare så går det ikke ann å oppgradere skjermkortet på en bærbar, da skjermkortet er loddet fast. Men det finnes spesielle mxm skjermkort som er et untak, men det er svært få maskiner som har dette. Vet at det finnes en side som viser alle maskiner med MXM skjermkort men husker ikke denne siden.

Lenke til kommentar

Fortsetter bare her med ett nytt spørsmål jeg innenfor kategorien skjermkort. Jeg har en Dell Latitude D520, det er jo forsåvidt ikke ei veldig bra maskin men jeg tenkte jeg kunne sponse på den litt mer RAM og ett nytt skjermkort. Har nå funnet ut at det er PCI-E skjermkort jeg må ha men så er det en annen ting jeg lurer på; Må jeg skru maskina helt fra hverandre for å skifte skjermkort? Det er jo ett "lokk" under maskinen men der sitter jo RAM, WI-FI og noe jeg ikke vet hva er som det står at jeg ikke kan fjerne tapen. Er det sånn at jeg ikke får oppgradere mitt skjermkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...