neXon Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 hva kan vere galt når jeg får opp heletiden at det ikke er nok minne til å kjøre programmet, dette får jeg bare med å starte eks "Wordpad", dette er svært irriterende. Det er en 100mhz maskin med 48mb ram. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hvilket operativsystem kjører du ? Vil tro at 48 MB ram er litt i det minste laget nesten uansett hvilket OS du kjører. I alle fall hvis du kjører WinXP, bruker dette over 100 MB bare for å starte det opp. Kjøp mer minne ! :-) Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 sett mer virtuellt minne Lenke til kommentar
getit Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hvilket operativsystem kjører du ? Vil tro at 48 MB ram er litt i det minste laget nesten uansett hvilket OS du kjører. I alle fall hvis du kjører WinXP, bruker dette over 100 MB bare for å starte det opp. Kjøp mer minne ! :-) Så du mener at meldingen at det ikke er nok minne til å kjøre programmet betyr at det ikke er nok minne til å kjøre programmet? jaja, - litt undelig om feilmeldingen stemmer med feilen, vil vel trådens opphav mene, - vi andre kan bare undres ... - Særlig når når han allerede har 48MB. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 OK da getit, det var vel litt klossete skrevet :-) Det jeg mente var at hvis han kjøper mere ram vil problemet forsvinne, mulig jeg tar feil men... F4en, kan ikke skylde på at jeg er trøtt heller Lenke til kommentar
getit Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 OK da getit, det var vel litt klossete skrevet :-)Det jeg mente var at hvis han kjøper mere ram vil problemet forsvinne, mulig jeg tar feil men... F4en, kan ikke skylde på at jeg er trøtt heller Nei det var ikke klosset skrevet. Du svarer jo høflig og behjelpelig du. Det er ikke deg jeg tenker på når jeg skriver av vi andre, vi kan bare undres ... :-? Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hvilket operativsystem kjører du ? Vil tro at 48 MB ram er litt i det minste laget nesten uansett hvilket OS du kjører. I alle fall hvis du kjører WinXP, bruker dette over 100 MB bare for å starte det opp. Kjøp mer minne ! :-) ehh, winXP på en 100mhz maskin siikert.... Legg inn Windows 3.11 eller 3.10 (hvis du nå kjører win95)! Kan huske at det kunne lønne seg å låse virtuellt minne på dobbelt så mye som du har RAM = 96mb Lenke til kommentar
Lef Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 WinXP var bare et eksempel, har ikke hørt om noen som har prøvd seg med XP på en 100 Mhz maskin jeg nei.... Er ikke noe vits i å legge inn win 3.11 eller 3.10, det enkleste er vel bare å kjøpe seg en 64 MB rambrikke. Da skulle det vel holde til å kjøre W98 sånn nogenlunde. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 getit: Du snakker i gåter for meg, skjønner ikke bæret av det du vil ha frem jeg :-( Mulig jeg er treig.... Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Win95 og 48MB ram funker helt fint. Jeg hadde 8MB ram når jeg fikk win95 først gang, og det gikk litt tregt. Oppgraderte til 16MB og det var bra nok til det meste. Jeg tror at du må sette opp litt mere virtuelt minne, så er saken løst. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 WinXP var bare et eksempel, har ikke hørt om noen som har prøvd seg med XP på en 100 Mhz maskin jeg nei.... Er ikke noe vits i å legge inn win 3.11 eller 3.10, det enkleste er vel bare å kjøpe seg en 64 MB rambrikke. Da skulle det vel holde til å kjøre W98 sånn nogenlunde. er ikke sikkert det er BARE å kjøpe 64mb ram. Er sikkert EDOram eller.no Lenke til kommentar
alfern Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 WinXP var bare et eksempel, har ikke hørt om noen som har prøvd seg med XP på en 100 Mhz maskin jeg nei.... . WinXP vil ikke la deg installere uten at du har minimum 233 mhz cpu. Sikkert mulig å omgå denne sperren, men det er veil ikke mye hensiktsmessig å kjøre Xp på en slik maskin uansett Lenke til kommentar
Lef Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hadde vært en fordel å fått rede på hvilket OS han kjører og hvilken RAM han har :-) Lenke til kommentar
gixer Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Har kjørt Win XP på en Celeron 300 med bare 64mb ram.. Det gikk det, men man måtte smøre på et tjukt lag med tolmodighet. Ca en meter eller to! Lenke til kommentar
neXon Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 den kjører windows 98, dette burde gå fint....hardisken er heller ikke full heller....1,5 gb ledig Lenke til kommentar
neXon Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 og det er edo ram Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 (...) Kan huske at det kunne lønne seg å låse virtuellt minne på dobbelt så mye som du har RAM = 96mb nei, nei, nei... du har rett i at det lønner seg å låse virtuellt minne, MEN i dette tilfelle vil det nok være 2,5xRam, altså 120. Men siden det er lite ram så kan nok 144mb fungere enda bedre... Edit: det heter seg at man helst skal gange med 1,5/2/2,5 alt etter som Lenke til kommentar
Lef Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Har du prøvd å sette opp det virtuelle minnet ? Hvis ikke går det an å kjøpe EDO RAM på qxl.no. Det er bare å søke etter "EDO" i kategorien Data & IT :-) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 WinXP vil ikke la deg installere uten at du har minimum 233 mhz cpu. Jeg kjørte winxp på en p200. Gikk greit, hadde 192mb ram i maskina. Kjør opp virtuellt mine 48*2.5, så vil det kanskje hjelpe. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Burde ikke være noe problem å kjøre Win 98 på den maskinen med 48 mb ram... blir litt tregt bare (kommer jo an på om det er første versjon eller second edition også da...) Selv har jeg en lap med 486 DX4 100mhz og 32mb ram som kjører Win98 SE og det går jo det på et vis.. får ihvertfall ingen feilmeldinger.. :smile: Edit: akkurat nå bruker jeg en P4 lap med 768mb minne... så jeg vet ikke helt om jeg tør starte den gamle maskinen igjen for å se hvordan det var.. "Treigt" kan fort bli et vidt begrep.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå