øl_i_tastaturet Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hei. Hvordan skrives den php-koden som man legger i index.php for å loade innhold fra de andre sidene? Har glemt den. Takk Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 ? Snakker du om inkludering her? Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Jepp. Beklager om jeg formulerer meg dårlig. Har dårlige kunnskaper i dette. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 <?php include 'en_fil.php'; ?> mener du? Forresten, kanskje bedre å poste i PHP-forumet? Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Ja, men jeg trenger en som kan include 4 sider. Ja kanskje sant, skulle vel posta der. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) <?php include 'en.php'; include 'to.php'; include 'tre.php'; include 'fire.php'; ?> Endret 26. oktober 2007 av loathsome Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Fant den. Takk for hjelpen uansett. <?php $side = $_GET['id']; if(empty($side)) { include "filer/index.php"; } else if($side == "profil") { include "filer/profil.php"; } else if($side == "studio") { include "filer/studio.php"; } else if($side == "lenker") { include "filer/lenker.php"; } else if($side == "kontakt") { include "filer/kontakt.php"; } else { echo "siden finnes ikke, prøv igjen!"; } ?> Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 For en idiotisk måte å gjøre det på .. Jaja, whatever floats your boat, mister Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Hvis du har en bedre måte å gjøre det på, så kan du jo fortelle meg det? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Tja, slik kanskje? <?php if(isset($_GET['id'])){ $id = $_GET['id']; if(file_exists('filer/'.$id.'.php')){ include_once 'filer/'.$id.'.php'; } else echo 'Siden finnes ikke, prøv igjen'; } else include_once 'filer/index.php'; ?> Så slipper du å oppdatere hele scriptet om du f. eks skal legge til en side e.l. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Ah. Men den vil fortsatt ikke vise de andre sidene når jeg velger en av de andre sidene. I menyen... skal linken til siden da være "?side=about" f. eks? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Prøv å skriv ?id=about i stedet for Endret 26. oktober 2007 av Anders Moen Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Åja. Nå funker det Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Bare hyggelig Er bare å fikse litt på linje 2 og 3 dersom du heller vil ha "?side" Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Nå funker den brått ikke igjen. Kunne noen tatt en titt? link index.php og about.php ligger under /filer Endret 26. oktober 2007 av bjorshol Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Har du gjort noe med koden, eller? ÅPost koden du har akkurat nå da Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) <?php if(isset($_GET['id'])){ $id = $_GET['id']; if(file_exists('filer/'.$id.'.php')){ include_once 'filer/'.$id.'.php'; } else echo 'Siden finnes ikke, prøv igjen'; } else include_once 'filer/index.php'; ?> Den legger jeg mellom <div id="innhold"></div> Endret 26. oktober 2007 av bjorshol Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Flyttes til PHP. Fint om dere som rapporterer tråder samtidig kan fortelle hvor tråden skal flyttes hen. Ikke alle moderatorer som kan koding . Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Tja, slik kanskje? <?php if(isset($_GET['id'])){ $id = $_GET['id']; if(file_exists('filer/'.$id.'.php')){ include_once 'filer/'.$id.'.php'; } else echo 'Siden finnes ikke, prøv igjen'; } else include_once 'filer/index.php'; ?> Så slipper du å oppdatere hele scriptet om du f. eks skal legge til en side e.l. *riste oppgitt på hodet* Du har et sikkerhetshull her på størrelsen med en planet. Du validerer overhode ikke input, og jeg kan med letthet lese en hvilken som helst fil på serveren som apache e.l. har tilgang til. Proof of concept: <?php $file = "file\x00"; if (file_exists($file.'.php')) { echo "File exists<br />\n"; include ($file.'.php'); } else echo "File doesn't exist<br />\n"; ?> Har du en fil som heter file liggende sammen med php-filen med koden over vil innholdet bli skrevet ut. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Men vil den fikse feilen jeg fikk? Sitter på jobb nå så får ikke testet det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå