QBab Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Som emnetittel sier: Hvorfor rødmer man? Når man foreksempel blir flau eller presset i en situasjon. Er det noen som har en biologisk forklaring eller andre synspunker? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Har ikke peiling, men vil anta det har noe med blodsirkulasjonen som forandrer seg når man blir flau elns. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Hehe, det har jeg også kommet frem til. Tenkte på noe mer avansert. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Blushing JFGI Lenke til kommentar
ecko Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 jeg har tenkt at det kan være fordi blodet strømmer til hjernen, og oss stakkars folk med tynn hud med blodårerer under i trynet rødmer da. kanskje det er noe "vise følelser dritt", men det er i alle fall ikke noe særlig bra overlevelse instinkt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Er for at jenter skal kunne flire av oss når noe har gått i giv-akt når det ikke var med vilje Tenk om vi ikke hadde rødma! Da hadde vi fått en på trynet (dette er min teori, som gutt) Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Før i tiden rødmet jeg utrolig ofte. Selv om jeg ikke var særlig flau. Folk kunne få meg til å rødme ved å si "Nå rødmer du". Selv om det ikke hadde noe med situasjonen å gjøre. Alikevel begynte jeg alltid å rødme. En gang var jeg alene hjemme, kikket meg selv i speilet og sa "Nå rødmer du" til meg selv. Til og med da ble jeg knallrød i kinnene. Endret 27. oktober 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Har også noe med det psykiske å gjøre. Hvis jeg er i dårlig humør rødmer jeg ikke. Lar meg ikke påvirke at det som skjer rundt meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå