Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dørpanel/Sentrallås Audi 80

trulsd

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg tenkte jeg skulle installere sentrallås i min Audi 80, og i den forbindelse lurer jeg på om det er noen som vet hvordan speiljusteringen løsnes. Det er 2 "hjul" som man skrur på for å justere speilet, men jeg er altså litt usikker på hvordan dette ser ut på innsiden, og i frykt for å ødelegge, tenkte jeg at jeg skulle spørre om råd her først..

Legger ved et bilde av dørpanelet.

post-69341-1193403303_thumb.jpg

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Eg har hatt dør pannelet av eit par ganger for å fikse sentrallåsen som hadde "hoppet av" låsen på førerdøra. Om eg ikkje husker feil så er det noen wire greier som går ut fra speil justeringa. Så det er ikkje noe du greier å ødelegge så lett. Er bare eit par skruer rundt på døra og ta av håndtaket til vindus heisen så får du av dekselet, men du vil jo ikkje kunne ta den så langt i fra døra pga. wireen.

Håper det var litt til hjelp :)

Endret av timitim
Lenke til kommentar

Bare å begynne å feilsøke det. Du sier sikringa ikke er gåen? Sjekka du da bare om det ikke var brudd på den streken/spiralen/ledninga gjennom sikringa?

Isåfall- bytt den. Den kan være defekt selvom det ikke ser slik ut.

Om det deretter ikke funker må du begynne å feilsøke, se etter brudd etc. Måle spenninger etc.

Lenke til kommentar
Bare å begynne å feilsøke det. Du sier sikringa ikke er gåen? Sjekka du da bare om det ikke var brudd på den streken/spiralen/ledninga gjennom sikringa?

Isåfall- bytt den. Den kan være defekt selvom det ikke ser slik ut.

Om det deretter ikke funker må du begynne å feilsøke, se etter brudd etc. Måle spenninger etc.

Prøvde å bytte sikring, men hjalp ikke..

Skulle jo tro at den skulle fungere på en av framdørene, men neida.. må vel følge ledningene for å se om jeg finner noe.. Har ikke noe utstyr til å måle spenning, så vi får se.. hvis jeg ikke finner noe ledningsbrudd så tror jeg at jeg gir f.

Lenke til kommentar

Ok. Da har du konkludert med at sikringa er i orden i alle fall.

Bedre å gå å kjøpe deg et mulitimeter på clas ohlson til 150,- enn å bruke masse tid på å følge ledningene som du har planer om.

Har du ledningsdiagram/nett over sentrallåsen? Hvis ikke så er det lurt å ha. Kjøp en Haynes bok- de er geniale.

Når du har et multimeter kan du Ohm ledningene og finne ut om det er gjennomgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...