Newbeee Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Tenker på å oppgradere med en ny cpu på mitt Abit KT7A versjon 1.0 hovedkort. Lurer da på hva som er den største prossessoren som passer på dette hovedkortet. Kan jeg kjøre en XP CPU, eller må jeg ha en god gammel 100Mhz FSB CPU? Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg tror ikke det hovedkortet støtter Athlon XP prosessorer. Mulig du kan flashe det. Hvis jeg husker rett skal hovedkortet støtte opptil 1.5 GHz. Dvs. du kan kjøpe deg en råbillig Thunderbird :-) Lenke til kommentar
FlatBeat Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 KT7A skal støtte 100/200 og 133/266MHz FSB. Det vil si at du skal kunne kjøre på det meste av amd- prosessorer på dette hovedkortet, men det er mulig at kortet vil ha litt problemer med xp- prosessorer. Men et nytt hovedkort med XP-støtte koster ikke mye for tiden. Mener du kan få ganske gode kort for under tusenlappen. Du burde oppgradere til DDR-Ram også da, og da koster det fort litt mer... Jeg har selv et KT7A-RAID versjon 1.1 men jeg kan ikke si at jeg har prøvd med en XP prosesor. Mener det skal være mulig, men det er ikke sikkert at alt prosessoren støtter vil være støttet av hovedkortet. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Uansett vil Ahtlon XP prosessoren funke på hovedkortet, men vil bare vise 1100 MHz (hvertfall på kt7e). Men så er jo kt7e opprinnelig et 200 fsb hovedkort. Lenke til kommentar
555 Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Det hovedkortet fungerer ofte med AMD XP (133266FSB) men det er ikke sikkert det går. Les mer her http://www.sudhian.com/showfaqs.cfm?fid=2 (FAQen er nede nå) Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Har funnet på siden til abit at den ikke støtter XP, http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...P+processors%3F, men jeg har hørt at det skal gå hvis man flasher bios. Lurer på om noen har erfaring med det? Kanskje gjort det på sitt eget HK med hell? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Flash BIOS, og se om du kan stille "CPU external frequency til 133 MHz. HVis det går kan du sette på en XP CPU, hvis ikke må du holde deg til T-bird/Duron Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Rev 1.3 av Abit K7Ta støtter XP CPUer. 1.1 og 1.2 gjør ikke det offesielt, men jeg har hørt om folk med spesielt Rev 1.2 som har fått det til å fungere med ny BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå