loddebolten Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Har problemer med en skjerm som står på et tannlegekontor som er "fullt" av div apparater.En helt ny 20" Sony som virket fint ble etter ca 3 uker køl rosa.Det er ikke noe problem å lese på den og bildet er ok bortsett fra at den er sterkt rosa i fargen og det forandrer seg av og til.Jeg byttet skjermen med en annen og alt virket normalt.Tok med Sonyen hjem og testa den på en pc her og alt ok.Nå mistenker jeg skjermkortet på pc,en der for å synge på siste verset men lurer på om LCD skjermer er kjent for å "flippe ut"under påvirkning av visse apparater eller andre ting som kan skape slike problemer.? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det er trolig dårlig kontakt i monitorkablen, skjerm eller grafikkortet. Dette er kjent å kunne skape 'pink' bilde. Har selv utsatt mine skjermer for svært kraftige radiosignaler uten at det har hatt noen dårlig effekt på de Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Tror du er inne på noe der,takker for svaret.Kan virke som et kontaktproblem ja.Får se om den er stabil noen dager før jeg setter den ned på kontoret igjen.De gamle CRT skjermene var jo litt følsomme for magnetisme,kjekt å slippe slik problematikk på dagens fine flatskjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå