simenss Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har en Plextor PX-716A DVD-brenner som jeg har hatt i ca. 3 år. For ca. et halvt år siden gikk jeg over til Windows Vista 32, men opplevde ingen problemer med brenneren. Her om dagen skulle jeg brenne en DVD og satte platen inn som vanlig. Jeg pleier å få opp et spørsmål om hva jeg ønsker å gjøre, men denne dukket ikke opp. Jeg åpnet derfor "Computer" og dobbeltklikket på DVD-RW. Vanligvis får jeg spørsmål om hva platen skal hete, men nå skjedde det ingenting. Jeg prøvde så å benytte et brenneprogram. Jeg satte inn en tom DVD, men fikk bare beskjeden "Sett inn en tom DVD-plate", også kom DVD-platen ut av seg selv. Dette skjer hver gang. Jeg har prøvd å oppdatere driveren, installere en eldre versjon av driveren, fjerne driveren og installere den på nytt og fjerne maskinvaren for så å installere den på nytt. Ingenting hjelper. Kommer ikke på flere løsninger.. Lenke til kommentar
mlek Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hei, Er den Sata eller IDE? Har du prøvd en annen spiller på kanalen? Lenke til kommentar
simenss Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Den er IDE. Se produktsiden fra Komplett. Har ikke prøvd noen andre spillere på denne kanalen (regner med at det er den "kontakten" DVD-spilleren er koblet til hovedkortet på du mener). Kan det være noe galt med kanalen/kontakten? Maskinen har ikke vært flyttet på på over 4 måneder. Lenke til kommentar
mlek Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Den er IDE. Se produktsiden fra Komplett. Har ikke prøvd noen andre spillere på denne kanalen (regner med at det er den "kontakten" DVD-spilleren er koblet til hovedkortet på du mener). Kan det være noe galt med kanalen/kontakten? Maskinen har ikke vært flyttet på på over 4 måneder. Riktig, det var det jeg mente. Selv har jeg aldri hatt problemer med kanalen på hovedkortet, men noen spillere har sluttet å virke. Har du sjekka om den gjenkjennes (riktig norsk?) i BIOS'en? Du har vel ikke en annen spiller liggende? Lenke til kommentar
simenss Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Riktig, det var det jeg mente. Selv har jeg aldri hatt problemer med kanalen på hovedkortet, men noen spillere har sluttet å virke. Har du sjekka om den gjenkjennes (riktig norsk?) i BIOS'en?Du har vel ikke en annen spiller liggende? Hva mener du om den godkjennes? Den står oppført under boot-stasjonene, og det er fult mulig å endre rekkefølgen med DVD-spilleren inkludert. Jeg har en Plextor DVD-spiller på samme maskin, og den fungerer helt fint. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Er det noen nye plater du har nå? Det er jo ikke ukjent at noen brennere ikke liker visse produsenter (da snakker jeg ikke om merke på pakka, men de som egentlig har laga cdene.....) Ellers er det jo en mulighet for at brennern er dau. De koster jo nå fra 225kr og oppover :-) Lenke til kommentar
simenss Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Er det noen nye plater du har nå? Det er jo ikke ukjent at noen brennere ikke liker visse produsenter (da snakker jeg ikke om merke på pakka, men de som egentlig har laga cdene.....) Ellers er det jo en mulighet for at brennern er dau. De koster jo nå fra 225kr og oppover :-) Det er de samme platene som tidligere, men som du sier så koster jo en ny brenner ikke mye. Er bare irriterende, og skulle gjerne brukt brenneren akkurat nå fremfor å vente på en ny. Betalte rundt 1000 kr. for den for 3 år siden (den gang en toppmodell), men de har vel som alt annet falt veldig i pris. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Ja, det er ikke de helt store forskjellene nå på brennerne. De aller fleste holder til normal hjemmebruk. Kjøp gjerne to så har en i reserve, og en kan brenne og lese samtidig osv. Det er jo trossalt snakk om svært lite nå for to stykk. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Litt OT, men hva er egentlig de store forskjellene mellom brennerne til 300 kr. og de til 550 kr.? De fleste støtter jo alle formater, DL etc. Endret 26. oktober 2007 av simenss Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Etter som jeg ser egentlig ikke noe. Å begynne å se på kvalitet på drev osv blir nesten baggateller. Når vi snakker om så lite som 225-249 kr utgjør det det svært lite. Så for den gjevne bruker tviler jeg på det betyr noe. En htpc har jo f.eks mer krav til støy osv. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Prøvde å starte maskinen i diagnosemodus, og fikk da følgende feilmelding når jeg prøvde å bruke DVD-brenneren: Søkte litt og fant denne nettsiden på microsoft.com. Løsningen er for Windows XP, og siden jeg kjører Windows Vista 32 sitter jeg fast ved steg 5. Skjermbildet fra Device Manager ser slik ut: Her finner jeg ingen Transfer Mode box som det står referert til på microsoft.com under 5. steg. Endret 30. oktober 2007 av simenss Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Prøv brenneren i en annen pc. hvis det ikke fungerer, så vil jeg tro at brenneren har tatt kvelden. ta kontakt med de du kjøpte brenneren ifra og reklamer! Du har faktis 5 års reklamsjonsrett! Lenke til kommentar
simenss Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Sendte den inn i morges, så får "håpe" det faktisk er noe galt da jeg ikke hadde en annen maskin å teste den på Lenke til kommentar
simenss Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Da fikk jeg en ny NEC DVD-brenner Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har S-ATA-utgaven av den brenneren, og den er god. Jeg vil også anbefale deg å laste ned og innstallere siste firmware til den. Du må IKKE laste ned S-ATA-firmware, da ødelegger du brenneren. Det var uansett bra at det løste seg på denne måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå