$ig Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Er Ubuntu det enkleste Linux opperativsystemet? Går det ann å instalere Ubuntu fra en extern HDD? Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Er Ubuntu det enkleste Linux opperativsystemet? Går det ann å instalere Ubuntu fra en extern HDD? Det er vel delte meninger om hvilke som er enklest, det finnes versjoner(som Linux Mint) hvor alle multimediakodeker er installert på forhånd(for å kunne spille av mp3, dvd osv.). Men dette er veldig enkelt å installere selv i Ubuntu. Mitt svar på spørsmålet ditt er "ja". Hvis du menere å installere på en ekstern disk så er svaret ja, men det vil naturligvis gå tregere å bruke Ubuntu da enn om du velger en intern disk. Dersom du mener det du skriver("fra"), så er svaret så vidt jeg vet "nei"; du må derfor bruke en cdplate. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Vil kalle ubuntu for det enkleste. Ikke nødvendigvis fordi det er så mye lettere å lære enn dem andre distroene, men siden det har så mange brukere at du bare kan knipse etter hjelp Endret 26. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 det er mulig å installere fra minnepinne eller fra netverk, så skulle ikke forundre meg om det er mulig å installere fra ekstern disk også. Lenke til kommentar
$ig Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 takk for alle svar, det Linux Mint hørtest også ganske årleit ut! det er mulig å installere fra minnepinne eller fra netverk, så skulle ikke forundre meg om det er mulig å installere fra ekstern disk også. hmm, ok, hvor stor må minnepennen være? altså hvor mye plass tar instalasjons filen til ubuntu? Er det mulig å gjøre det slik at når jeg starter opp Linux (Ubuntu eller Mint), så åpner det automatisk opp VLC og begynner å ta imot en stream? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Ja det er mulig. Ubuntu trenger minimum 2 GB lagring. Det er allerede en tråd om ubuntu på minnepenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå