Gå til innhold

Noen som kan lodde 2 BGA rambrikker for meg ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har sett folk som har brukt en brødrister, men ville ikke basert meg på det.

å gjøre noe slikt, med eller uten proft ustyr, krever en del trening, så trur du bør kontakte et firma som driver med slikt (om det ikke er noe her som gjør det da?) om du vil ha noe som er pålitelig og som ikke ødelegger resten av PDAen.

Lenke til kommentar
BGA er ikke ment for ettermontering, du er nødt til å varme opp hele kortet, da risikerer du at andre kretser mister kontakten eller blir ødelagt.. Det er best å la det være som det er eller kjøpe ny pda..

jaja er flere på Xda-developers.com som har gjort det og fått det til å fungere.. Og hvis jeg hadde greid å instalere 64 mb ram på qteken min så hadde jeg slipt at den hele tiden henger seg og lever sitt eget liv

Lenke til kommentar
BGA er ikke ment for ettermontering, du er nødt til å varme opp hele kortet, da risikerer du at andre kretser mister kontakten eller blir ødelagt.. Det er best å la det være som det er eller kjøpe ny pda..

jaja er flere på Xda-developers.com som har gjort det og fått det til å fungere.. Og hvis jeg hadde greid å instalere 64 mb ram på qteken min så hadde jeg slipt at den hele tiden henger seg og lever sitt eget liv

Dra til et mobiltelefon service senter å spør. de har som regel en ir-loddestasjon eller hotair reflow stasjon. så lenge chipene ikke e limt i tillegg til lodded, så skal det gå bra. men de som reparerer mobiltlf har som regel slikt utstyr.

Lenke til kommentar
Det er ingen som reparer mobiltelefoner mer.. i alle fall ikke på komponentnivå.. Hvis du finner noen som lodder BGA chips for deg så koster det nok ganske mye.. Det er garantert billigere å selge pdaen og kjøpe en ny.

Jo det gjør de. Tafjord kommunikasjon bytter alt fra motstander til IC'er i en mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Det er ingen som reparer mobiltelefoner mer.. i alle fall ikke på komponentnivå.. Hvis du finner noen som lodder BGA chips for deg så koster det nok ganske mye.. Det er garantert billigere å selge pdaen og kjøpe en ny.

Tror nok mange reparer mobiltelefoner på komponentnivå. vet om mange som gjør dette. tror det hadde blitt dyrt å skifte pcb hver gang en komponent var defekt. de bruker jo mye av samme utstyr til å bytte bryter og pads etc.

hvis det er slik du sier kunne jo alle bare drevet med dette og kun oppdatert firmware/software på tlf'ene.

Lenke til kommentar

Har ikke noen dekkning for å si dette uten egen intuisjon, men det er nok også mange som også kun driver med bytte av pbc/andre hovedkomponenter. Grunnen til det er at det rett og slett ofte er mer lønnsomt. Ville tro at mange av de deffekte hovedkomponentene vil sendes til produsenten for feilsøking og muligens fiksing for så å bli sendt tilbake.

space

Lenke til kommentar

Tror nok mange reparer mobiltelefoner på komponentnivå. vet om mange som gjør dette. tror det hadde blitt dyrt å skifte pcb hver gang en komponent var defekt. de bruker jo mye av samme utstyr til å bytte bryter og pads etc.

hvis det er slik du sier kunne jo alle bare drevet med dette og kun oppdatert firmware/software på tlf'ene.

Hvis du ser på feks SE så er flere av modellene dems nesten identiske og k750 og W800.

Grunnen til at nesten ingen gjør det er fordi vi lever i et bruk og kast samfunn. En dag har vi en mobil og vips kommer det en mobil med et eller annet upraktisk noe og så mååå alle ha den med en gang.

Grunnen til at jeg vil oppdatere mobilen min er fordi at det er ingen qtek\htc mobiler som kan erstate den egentlig. Det eneste som er negativt med den er at den er helt på grenen til å være for stor og det er egentlig litt forlite minne på den til å bruke den til det den er ment for.

Mobiler i dag handler mere om utsende en brukervenlighet og nytteverdi. Men jeg bruker mobilen min til å skrive notater i timen ( i mobil Word) og i bedriftsøkonomi så bruker jeg mobil exel til å skrive reineark. Og så er det iptlf på den og jeg kan sjekke mailen\gå på nette :p

Den er og ser ut som sån en pocketpc burde se ut og være =) 6319-9000b.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...