appelsinbrus Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Kjøpte meg akkurat ny harddisk fordi den gamle synger på siste verset. Den gamle disken var IDE, og den kjørte jeg sammen med en dvd-brenner som var SATA. Den nye harddisken er SATA den og, så nå får jeg plutselig et problem, og det er at harddisken blir helt ufattelig treig. Den har jo samme specs som den gamle IDE-disken, men likevel er den treig som sirrup når jeg skal legge inn drivere og sånt i den ny-installerte windowsen. Videre kommer både dvd og hdd opp som third master og third slave i bios. Dette selvsagt i tillegg til at jeg finner bare 130 eller noe gigabyte av de 300 som faktisk er diskens størrelse. Hjælp..! Endret 26. oktober 2007 av appelsinbrus Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) har du en gammel pc med gammel bios som kun støtter gammelt filsystem? før i tiden var det en begrensning på hvor stor disken kunne være.. prøv å oppdatere bios litt, sett SATA som first boot device og lek litt rundt i bios. og har du lagt inn siste drivere til chipsettet ditt? Endret 26. oktober 2007 av newman221 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Men jeg bruker jo en sata dvd-brenner uten problemer? Dessuten hadde jeg en disk på 200 gig fra før.. Skal støtte store disker, altså. Driverne er på en dvd jeg har her.. Pleier å funke uten de aller nyeste, men kluet her er jo at jeg ikke kommer på nett med den nye disken uten først å installere nettverkskortet. Kunne jo lasta ned driverne på disken jeg bruker nå, men det er jo stress.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Videre kommer både dvd og hdd opp som third master og third slave i bios. Det er slik det skal være. PATA har første og andre master. Dette selvsagt i tillegg til at jeg finner bare 130 eller noe gigabyte av de 300 som faktisk er diskens størrelse. Du har tydeligvis en gammel XP CD uten ServicePack. Den fungerer ikke med disker større enn 120 GB. Lag deg en ny CD med SP2 integrert (bruk Autostreamer eller nLite). Kast den gamle CDen, den kan gi deg store problemer. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Jo, det fungerte seinest i går med en disk på 200 gig. Hater data akkurat nå altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå