Hestvik Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Har en Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz som kjører stock kjøling og ingen overklokking. Jeg kjørte noe som fulgte med hovedkortet, I-Tune som skulle klokke cpu'en litt ekstra. Det som er besynderlig er at det står at cpu'en kjører på 1600Mhz! 800Mhz mindre enn det som er vanlig. Dette samme vises i Cpu-z, og skjønner ikke hvordan dette har skjedd. Er det noen flere som har dette problemet? Hva kan jeg gjøre? Er det kun feil i analysen i cpu-z og i-tune? Endret 27. oktober 2007 av canavasman Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Sjekk bios om det er begrenset der eller om den klokker seg ned når den ikke trenger ressursene. Kan også være at hovedkortet ikke støtter den helt. Bios-upgrade? Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Sjekk bios om det er begrenset der eller om den klokker seg ned når den ikke trenger ressursene. Kan også være at hovedkortet ikke støtter den helt. Bios-upgrade? Hovedkortet støtter den fullt ut, så der er det ikke noe feil. Men mulig at jeg må kjøre en upgrade. Hvordan sjekker jeg om den klokker seg ned når den ikke trenger resurssene? Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Er helt normalt, cpu'en klokkes ned når den er ikke under heavy load. Du kan skru det av i bios, sjekk hovedkort manualen for mer info. Endret 26. oktober 2007 av Unreal_ Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Takk for all hjelp, Cpu halt var slått på i bios og derfor viste cpu-z 1600 Mhz:D klokket den til 3 Ghz med stock vifte! Lenke til kommentar
stallman Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Du bør være forsiktig. Virkelig. Du ante ikke om dette fenomenet og så klokker du til 3GHz sånn uten videre :> Lenke til kommentar
optimizer Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 hei gå inn i biosen din gå så vidre til der du kan justere cpu din og slå av noe som heter c1e har gjort det samme selv da går den på fult hele tiden Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hva er poenget med å slå av c1e? Det eneste du oppnår er høyere strømforbruk og mer varme når cpuen ikke jobber. Du merker uansett ikke noe forskjell ytelsesmessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå