petteren Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Jeg overklokket den til 1200mhz i bios. Nå har det seg slik at pc'en ikke vil boote i det hele tatt. Skjermen går ikke på og det virker som den er helt død. Det er ikke jumpere til å cleare CMOS'en og batteriet har jeg prøvd å tatt ut. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få den igang igjen? PS. Den ville ikke boote i det hele tatt med 1200, ble bare helt død.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Heisann, hadde samme problemet med athlon900. den nektet å boote et par ganger, så jeg lot maskina stå i 2 min, dro ut strømkabelen, satte den i igjen, og maskina startet. bios hadde gått over til en slags default mode, slik at alle instillinger blir satt tilbake til heeeelt standard. jeg har asus a7ve. lykke til, håper det ordner seg! :smile: Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 du har sikkert en reset-bios knapp på hk`et ditt. sjekk brukerhåndbok Lenke til kommentar
petteren Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Ja det står "Short solder points to Clear CMOS" hva enn det betyr vet ikke jeg.. Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 er det en jumper eller er det bare to punkter på hk?? Lenke til kommentar
petteren Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Det er bare 2 punkter uten jumper oppå.. Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 UFF DA!!!!!! er det eit Asus A7M 266 DDR hk`du har? Lenke til kommentar
petteren Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 nei det er et Asus a7v133, men det er temmelig likt det du trodde vil jeg tro.. Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 ok. det kan gjør visst du er VELDIG stø på hånden er å brette ut en binders, holden den mellom de to punktene og starte opp pc`en. Du må ikje slippe bindersen eller ta den vekk fra dei to punktene men PC-en er på. etterpå skrur du av PC-en, tar vekk bindersen og starter opp pc'igjen. dett skal funke. ellers kan du ta ut av batteriet...... hk`et ditt er visst en server versjon som gjør du at du "liksom ikje kan" resette bios, men seff går det. Lenke til kommentar
petteren Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 det så ikke ut som det gikk det heller... ahhh hva skal jeg gjøre.. Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 var det binders-trikset som ikje gikk?? Lenke til kommentar
petteren Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 ja det var binders trikset.. hmm.. det ser jo ut som prosessoren er helt fin også.. ikke noe svidd eller skader på den.. Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 hmmm. kom på en ting: er binders strømledende ?? heheh prøv bruk en ting du VET leder. uff a meg. begynne å bli litt seint. :smile: Lenke til kommentar
petteren Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Jeg klarte heldigvis å finne ut av det nå! Den stod nemlig i JumperFree mode.. Skal dere clocke så aldri clock i jumerfree mode i fra biosen.. det er noe dritt.. Clock direkte fra jumperene på hovedkort, det er sikkert å lett å rette tilbake.. Motto: stol aldri på en bios.. :razz: Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Helt enig i at juperfritt er noe dritt! :smile: Har selv Asus A7V og bruker jumpere til å endre multiplier og volt.. Fsb'n bruker jeg bios til.. Greit å klokke fsb'n når jeg tester og gå tilbake til "moderat" overklokking når jeg bruker pc'n til vanlig.. Asus har en slik gjennoprettningsfunkjon som gjør at multiplier/fsb/volt/ram går tilbake til standard ved overdrevent klokking.. rart den ikke slo inn hos deg?... hmmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå