frank_jarle Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Heisann, holder paa a lere meg java, saa jeg er temelig ny, i folge boken saa kan man regne ut radius av en sirkel i feet og inches, hvis sirkelen har folgende verdi: 100 square feet, jeg har ogsaa source coden til dette i java, men jeg lurte paa om det var noen som kunne hjelpe meg, hvordan gjor jeg dette om til meter og cm. ====start====== public class MathCalc { public static void main(String[] args) { // Calculate the radius of a circle // wich has an area of 100 square feet double radius = 0.0 ; double circleArea = 100.0 ; int feet = 0 ; int inches = 0 ; radius = Math.sqrt(circleArea/Math.PI) ; feet = (int)Math.floor(radius) ; // Get the whole meter and nothing but the meter inches = (int)Math.round(12.0* (radius - feet)) ; System.out.println("The radius of a circle with area " + circleArea + " square feet isn " + feet + " feet " + inches + " inches") ; } } ==========end========= jeg skjonner bare ikke hvordan jeg skal kunne gjore dette i meter og cm, noen som kan hjelpe litt? Frankie Singapore Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Det skulle vel bli noe slikt: // ...... int meter = 0; int cm = 0; radius = Math.sqrt(circleArea/Math.PI); meter = (int)Math.floor(radius); cm = (int)Math.round(100.0* (radius - meter)); System.out.println("The radius of a circle with area " + circleArea + " meter isn " + meter + " meter " + cm + " cm"); Du ser jeg har kun byttet ut 12.0 med 100.0 (12 inches i en feet, 100 cm i en meter), ellers kun variabelnavnene. Jeg har ikke testet dette, men tror det skal fungere. .Ø. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 ...Tusen hjertelig takk, det var akurat det jeg tenkte. Jeg dobbelt sjekket det med kalkulator og jeg fikk rett svar Igjen, tusen takk Frankie Singapore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå