Gå til innhold

OS X Leopard: Informasjon og diskusjon

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns Leopard er det stygeste OS X.Ser som om de har ned gradert Gui.Ikonen ser som linux gnome.Vinduene er grått og kjedlige,knappene på viduene ser så falske ut.Dock har unødvendig reflex.Meny med gjenomsiktig er oxo unødvendig.Personlig syntes jeg OS X Tiger er fineste.

Lenke til kommentar
Jeg syns Leopard er det stygeste OS X.Ser som om de har ned gradert Gui.Ikonen ser som linux gnome.Vinduene er grått og kjedlige,knappene på viduene ser så falske ut.Dock har unødvendig reflex.Meny med gjenomsiktig er oxo unødvendig.Personlig syntes jeg OS X Tiger er fineste.

Enig i det.

Men for å se det positive i det. Nå har i hvert fall alle programmene likt utseende. I motsetning til hvor noe hadde børstet metall, noe lys grå og noe mørke grått.

Lenke til kommentar

Liker også det nye utseende. Docken er mer tydelig uten at den stikker seg ut. Gjennomsiktige menylinjen dominerer mindre en før. Gråe vinduene er sleek og proffe.

Eneste er vel mappe ikonet som ikke faller helt i smak. Hadde likt en live preview av innholder som Windows har.

Lenke til kommentar

Kjapt Time Machine spørsmål...

Det ser ikke ut som om det er mulig å bruke Time Machine til å ta backup til en nettverksdrive/filserver. Men kan jeg bruke Time Machine ovenfor en vanlig partisjon på laptopen, og så kjøre rsync for å... vel, for å ta backup av backupen...?

Grunnen til at jeg spør er selvsagt at jeg ikke er interessert i å kjøpe en ekstern HD bare for å ta backup, når jeg har en flott filserver stående.

Lenke til kommentar
Kjapt Time Machine spørsmål...

Det ser ikke ut som om det er mulig å bruke Time Machine til å ta backup til en nettverksdrive/filserver. Men kan jeg bruke Time Machine ovenfor en vanlig partisjon på laptopen, og så kjøre rsync for å... vel, for å ta backup av backupen...?

Grunnen til at jeg spør er selvsagt at jeg ikke er interessert i å kjøpe en ekstern HD bare for å ta backup, når jeg har en flott filserver stående.

Smarting.

Har ikke Leopard, men ser ikke noen grunn til at det ikke skal gå. TimeMachine lager jo et fullt filtre med alle filene dine hver gang du tar backup (med symlinks/hardlinks for uendrede filer). Så i praksis er det jo et helt vanlig UNIX-filsystem.

Eneste er at Apple har utviklet en hardlinks-for-directories som ikke finnes i andre UNIX-(lignende)systemer. Så det kan hende det kan bli litt problematisk å se på filene på ikke-mac-maskiner.

Lenke til kommentar

Ja, det er mulig jeg mister mye info i overføringen fra HFS+ til ext3, men... jaja... Jeg tror jeg prøver. Harddisken min røk for under en mnd siden, så jeg ser ingen grunn til at det skulle skje igjen med det første.

Edit: Unngikk hardlink-problemet ved å mekke et sparseimage (HFS+) på serveren som jeg mounter hver gang jeg tar backup av backupen. Fremdeles ikke 100 % sikker på at det funker, men jeg prøver.

Edit2: No go. iBackup sluttet aldri å kopiere selv om målet ble 3 ganger større enn kilden. Jeg regner med at den rett og slett kopierte hardlinkene i hver iterasjon.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Har hørt om folk som sliter med at maskinen deres henger seg ved mounting av sparseimages over 40GB, men om disse kun har oppgradert eller kjørt clean install nevnes ikke. Folk som kun har kjørt oppgradering har visst hatt litt problemer. Jeg kjørte clean install på lørdag, og har ikke hatt ett eneste problem så langt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Ah, idag oppgraderte jeg maskinene her hjemme. Gikk helt smooth! Dødsdigg operativsystem :D

Edit: Disse flotte bakgrunnene i iChat fungerer ikke hos meg da... Når man går inn i bildet igjen så er det som alt viskes ut.. og så "flimrer" det mellom den ekte bakgrunnen og bildet/videoen. Noen andre som opplever det samme?

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du er kjent med hvordan greenscreen-konseptet fungerer jeg, men det er hvertfall der problemet dit ligger. La oss si at bakgrunnen din er helt grønn. Photo Booth ber deg steppe ut av bildet og oppfatter at bakgrunnen din er grønn. Det betyr at den kommer til å erstatte alt som er grønnt i bildet med den nye bakgrunnen. Dette betyr at du ville vært "usynlig" hvis du var helt grønn når du steppet inn forran kameraet.

For å få best mulig resultat burde du derfor sette deg foran en jevn bakgrunn som ikke har noen av de samme fargene du har.

Håper dette var forståelig.

Lenke til kommentar

iChat bruker ikke color keying. Den registrerer bakgrunnen, slik at alt som står stille, ikke skal vises. Når du får beskjed om å gå inn i bildet igjen, så vil du vise på skjermen, fordi du beveger deg. Den viser bevegelige objekter. Plukker du oppe en ting i bakgrunnen som tidligere var usynlig, vil den plutselig bli synlig.

Slik jeg har forstått det ihvertfall (teknologien er blitt brukt på annen software ogå).

Men det beste er jo en jevn bakgrunn uansett.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...