Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

effektanlegg til mrx

Anbefalte innlegg

Eg har jo fjerna blomberinga og dreving 14-52 og klarer fint 80... da må eg vell klare over 80 fint med hebbo titan effektanlegg?? :hmm:

ikke hvis du ved nåværende toppfart har maks turtall.

når eg kjører speedo fart på 80 har eg han i 5 gir på ganske høkt turtall og har enda et gir å gå på... når eg girer til 6 gir kjører eg ikke på så stort turtall så viss eg hadde hatt hebbo titan hadde de nok vore litt berre trur eg....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selve am6 motoren er jo den samme som på andre am6 motorer.

men det at det er forskjell, har jo faktisk noe å gjøre med innkjøring også. kjører du inn motoren på høye gir. lite giring. og lite turtall, blir motoren sløv. og blir værende slik.

kjører du derimot inn med mye giring. forskjellig fart. presser den litt iblandt. får motoren til å venne seg til turtall og giring. vil den være mere hyppig ellers. så det er ikke rart det er forskjeller hær.

Lenke til kommentar

Innkjøringa av sylinder og stempel er jo bare så stempelringene og stemplet blir herdet.

Innkjøringa er OPPSKRYTT. Det viktigste er å la den stå på tomgang, pent rusa til den blir litt varm , så kjøre peent litt, kjør pent i 30min, la den stå til den blir kald, gjør det samme, så kan du gi jernet å la den snurre på maks grensa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...