Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

effektanlegg til mrx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan tenke du vil merke en liten positiv forandring med effektanlegg. Hebo titan er et toppdrags anlegg så du vil nok merke at den ikke vil funke så godt over hele registeret som med org potta. Men viss du har pengene til det ville jeg nok kjøpt et eff anlegg. jeg ville nok valgt yasuni viss jeg skulle valgt toppdrag

Lenke til kommentar
Med det oppsettet vil den lett gå over 75km/t ihvertfall på rieju

Nevn i fleng forskjellen på motoren på en Reiju vs Yamaha, Motorispania ol.

Hvis ikke trådstarter har kjøpt seg noe anlegg :

ALLE veit ( tydligvis ikke "alle" alikvel ifølge posten her ) at effektpotte vs pris vs ytelse, ikke duger.

1600kr for ei potte du skal bruke, på ikke noe annet, enn ei vanlig uplombert, er bortkasta penger.

Da kan du like gjerne kjøpe en DR sylinder for 1500kr og ei dyse for 20kr å få 2-2,5 ganger så stor effektøkning.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

jeg hadde ikke effanlegg men kjøpte meg en airsal istede, jeg ble kjørt fra av ein med bare hebo titan og 14-52 dreving, ingen am6 er like så det er ikke bare til å si at viss en har trimmet med de og de vil den gå de og de.

du sier jeg skal nevne forskjeller, vell girutvekslinga, primærdrevinga og sikkert mer men jeg vet ikke

Lenke til kommentar

Gir utvekslinga er like på alle motorer, av samme merke, å samme produsent.

en med trim, kjører fra en med mindre ytelse.

Ingen diskusjon. Kom med noe mer isåfall, for det du skreiv, er tull, det må GARANTERT noe du har plukket opp på mopedportalen eller noe sånt ,for der er 80% høye på pepper virker det som.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
hjelper jo ikkje bare med effektanlegg, må jo dreve og

hebo titan+15/50dreving ca 75km/t

Hvordan får du til bare 75km/t ?

jeg har ikke effektanlegg, kun gjort om på drevingen, og jeg har 11-47, og går i 90. og 15-50 er jo for fart??

Lenke til kommentar
Om en har sylinder eller ikke har jo ikke no å si så lenge man får høyt turtall..

en trimma moped som ligger på 9500 rpm går like fort som en utrimmet som ligger på 9500 så lenge utvekslinga er lik

Helt riktig, men en utrimma moped når ikke 9500rpm.

Du er lik gutta på MP ; moppa mi hadde gjort 165km/t med denne drevinga, synd den ikke klarer mer enn 3gir.

Cheimvik: Fint å fint, du klarer kanskje 82-85km/t. Effektanlegg er da ikke helt forskjellig fra uplombert. Det du tjener, er et annet effektregister, med Hebo driten får du mindre drag fra bånn, og mest på bånn, du kjøper deg problemer, da eksosdempervatten i potta brenner opp fort i Heboen, så må du bytte den, hvis ikke blir du stoppa , får bot, å må jobbe.

Trimming på moped er problematisk, særlig når snuten henger etter konstant.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...