paroa Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hei, jeg har et problem med windows vista etter at jeg oppgraderte fra windows xp pro. Jeg får rett og slett ikke internett! Datamaskinen står i domenet, og jeg får opp share og alt ser ut til å fungere sånn sett. Windows kan motta oppdateringer og jeg kan pinge f.eks www.vg.no og få svar. Problemet mitt er at jeg ikke kan surfe på nettsider. Det spiller ingen rolle om det er på intranett eller på internett. Feilmeldinge jeg får i explorer er som følger: "Dette webområdet kan ikke vises i Internett Explorer" Det som er litt pussig er at det fungerer helt fint i sikkerhetsmodus med nettverk. For meg virker det som om det er noe galt med http protokollen et eller annet sted på datamaskinen. Jeg føler at jeg har prøvd det meste, men jeg håper dere har noen gode ideèr og komme med. På forhånd takk Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Er det en proxy-server på nettverket? Merkelig at det går i sikkermodus ja. Har du prøvd å pinga deg utover nettet? Får du IP? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Kan være problemer med dns kontrollere... Hva får du opp når du skriver inn ipconifg /all? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Du har vel ikke tilfeldigvis en slem firewall som sperrer for HTTP trafikk? Har opplevd ved flere anledninger at KAV sperrer internett etter noen oppdateringer, da måtte jeg resette firewall innstillinger og vips så funket det bra igjen. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) får pinga vg.no og alt fungere bortsett fra http. Jeg skjønte etterhvert at brannmuren som ble med i oppgraderingen fra xp (3.parts) kanskje fungerte alikelvel (den stod på allow all samt at den ikke "fungerte" etter oppgraderinge). Takk for hjelpen alle sammen, problemet var firewallen. Endret 26. oktober 2007 av paroa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå