Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dagens anbefaling: forsikring

Anbefalte innlegg

Vesta osv ville ikke forsikre min=\

En av de eneste (Utenom posten) var IF, som jeg fikk på 11400,- i året, på moren min.

Vi har to biler, hus, reise, syke, you name it hos Vesta, så vil de f*** ikke forsikre min!? for noe møkk.. Ble litt små-irritert der må jeg si, men gikk jo bra:)

Nissan 200sx S13, 1.8T, ~250hk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes gjensidige, (på lik linje med andre forsikringsselskap) er pill råtne (når det kommer til ungdommer).

Selv har jeg hatt lappen i snart 3 år og hadde iløpet av de 2 første over 50 000 km bak meg, uten en eneste ulykke (ikke råner, pendler).. Jeg betegner meg selv som en rolig, hensynsfull og oppmerksom sjåfør.

Men dette tas ikke hensyn til whatsoever. Her er det snakk om å straffe oss før vi begår noen forbrytelser. Resultatet blir jo uansett at de fleste forsikrer kjøretøy på foreldrene våre! Dette er kun en unnskyldning til å legge på litt ekstra på prisen, spør du meg.

Dessuten fikk jeg en hyggelig telefon fra gjensidige et par måneder etter at jeg hadde levert bilen min til vraking. De fortalte at jeg hadde jo betalt et sånt ungdomstillegg iløpet av den tiden jeg hadde bilen, som egentlig skulle betales tilbake dersom jeg hadde kjørt skadefritt i en viss tid. MEN jeg måtte enten fortsette å ha forsikring hos gjensidige - eller så mistet jeg altså retten på å få refundert dette ungdomstillegget.

Nei, ekstrajobb i NSB og jernbanepersonalets forsikringsselskap for alle penga!! :p

Lenke til kommentar

Jeg betaler ca 9500,- for delkasko på min bil (BMW 320i E36), og 12 000km kjørelengde. Jeg har min forsikret i sparebank1, fordi jeg fant ut at det var billig der. Gjensidige derimot skulle ha oppimot 25 000-30 000,- for samme forsikring. I tillegg betaler jeg et undgomstillegg, så hvis jeg kjører skadefritt i et gitt antall år, så får jeg refundert det jeg har betalt for mye. Jeg fikk også 30% startbonus hos de.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

2 biler, hus, hund, innbo koster meg ca 12K i året. Begge bilene har fri kjørelengde (98 A4, 06 Vectra) (Kjører ca 55K tilsammen på begge), 7K i egenandel.

Gjensidige.

Hver gang IF ringer så er de alltid dyrest av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar
Jeg synes gjensidige, (på lik linje med andre forsikringsselskap) er pill råtne (når det kommer til ungdommer).

Selv har jeg hatt lappen i snart 3 år og hadde iløpet av de 2 første over 50 000 km bak meg, uten en eneste ulykke (ikke råner, pendler).. Jeg betegner meg selv som en rolig, hensynsfull og oppmerksom sjåfør.

Men dette tas ikke hensyn til whatsoever. Her er det snakk om å straffe oss før vi begår noen forbrytelser. Resultatet blir jo uansett at de fleste forsikrer kjøretøy på foreldrene våre! Dette er kun en unnskyldning til å legge på litt ekstra på prisen, spør du meg.

Dessuten fikk jeg en hyggelig telefon fra gjensidige et par måneder etter at jeg hadde levert bilen min til vraking. De fortalte at jeg hadde jo betalt et sånt ungdomstillegg iløpet av den tiden jeg hadde bilen, som egentlig skulle betales tilbake dersom jeg hadde kjørt skadefritt i en viss tid. MEN jeg måtte enten fortsette å ha forsikring hos gjensidige - eller så mistet jeg altså retten på å få refundert dette ungdomstillegget.

Nei, ekstrajobb i NSB og jernbanepersonalets forsikringsselskap for alle penga!! :p

Synes Gjensidige er de beste når det kommer til ungdommer, du betaler et Ungdomstilegg på ca 1200 i året eller en 100 lapp i måneden som du får igjen når du har kjørt skadefritt i 5år (blir da 6000). Du betaler ca 1200 mer i året enn det en voksen person med samme bonus ville ha gjort som du får igjen når du blir 23, synes da ikke det er ille jeg.

Ungdommer kræsjer mye mer enn voksne og dem kan ikke ta en enkel vurdering av hver person så derfor får du heller igjen pengene når du har bevist at du ikke kræsjet, synes det er smart jeg:)

Andre forsikrings selskap derimot er en helt annen historie :!:

jeg betaler ca 20 000 i året for bil,leilighet, ulykke, reise og andre små forsikringer og hadde ærligtalt ikke merket noe av de 1200kr til eller fra hehe.. men er jo greit å få tilbake 6000 når jeg blir 23.

har 50 000 i kjørelengde så det drar prisen opp veldig mye.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Synes Gjensidige er de beste når det kommer til ungdommer, du betaler et Ungdomstilegg på ca 1200 i året eller en 100 lapp i måneden som du får igjen når du har kjørt skadefritt i 5år (blir da 6000). Du betaler ca 1200 mer i året enn det en voksen person med samme bonus ville ha gjort som du får igjen når du blir 23, synes da ikke det er ille jeg.

Ungdommer kræsjer mye mer enn voksne og dem kan ikke ta en enkel vurdering av hver person så derfor får du heller igjen pengene når du har bevist at du ikke kræsjet, synes det er smart jeg:)

Jada, i utgangspunktet heter det veldig lurt. Men når de forutsetter at du skal ha forsikring hos Gjensidige frem til dagen du er 25, går det for langt for min del. Greit, kan vente til jeg er 25 med å betale tilbake, men det er ikke tilfelle. Jeg fikk telefon; "Enten må du skaffe deg en ny forsikring hos oss, eller så mister du dette ungdomstillegget." Det kan være mange grunner til at noen ikke ønsker å ha bil når de blir 23-24. Skal de plutselig miste retten på å få tilbake dette ungdomstillegget de har betalt, og blitt lovet TIL TROSS FOR at de faktisk har kjørt skadefritt frem til fylte 25 år?

Dette er forsikringssvindel.

Men men - jeg skal ikke nekte for at jeg sannsynligvis kommer til å svindle tilbake disse pengene i fremtiden. Mitt råd til forsikringsbransjen: Som man høster, sår man. For min del har jeg null lojalitet til forsikringsselskap - (bortsett fra jb.pers.fors.)

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...