Gå til innhold

Spsm. angående handling på PSN

Dryzz

Anbefalte innlegg

Ettersom er 17 år, får jeg ikke handlet derfra etter hva jeg har skjønt, og det er heller ikke snakk om at foreldrene mine gjør det for meg... Hvordan går jeg frem med å gjøre dette i såfall?

Mener å ha lest et sted om at det går ann å sende penger til en online konto, og handle deretter rett derfra...?

På forhånd takk for alle svar :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og god dag.

Det som er muligheten, er at du lager deg en account som sier at du er 18 år, det er mulig for deg og handle der da, eneste du må da tenke på er da at du må ha et visa kort, ikke electron, Electron har ikke de nødvendige siffrene på kortet for og få handlet over PSN. Så da må du eventuelt låne en venn av deg sitt VISA kort, og da overføre penger til hans/hennes konto. Da kan du kjøpe over PSN.

Lenke til kommentar

Så med andre ord mener du at han må bli 18 for å handle ettersom man må være så gammel for å få Visa?

Ettersom foreldrene ikke hjelper med en liten sum på Store er det vel tvilsomt de er villige med å hjelpe så man får Visa før tiden.

Kunne uansett vært spennede å høre om noen visste hvilke muligheter som finnes om man ikke vil bruke Visa av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Så med andre ord mener du at han må bli 18 for å handle ettersom man må være så gammel for å få Visa?

Ettersom foreldrene ikke hjelper med en liten sum på Store er det vel tvilsomt de er villige med å hjelpe så man får Visa før tiden.

Kunne uansett vært spennede å høre om noen visste hvilke muligheter som finnes om man ikke vil bruke Visa av en eller annen grunn.

når du leser inlegget mitt, hva leser du da? ser ut som du har misforstått hva jeg har skrevet.

Det jeg sier er at hvis han lager en account som sier han er 18 kan han altidslåne et eller annet visa kort fra noen

EDIT: Jeg vet ikke 100% sikkert hvilke kort som støttes, MasterCard tror jeg ikke virker etter som dette er et Credit kort.

Visa'n er 100% sikkert at går, men Electron er ikke mulig(PGA mangel på infromasjon på kotet) tror ikke DinersClub fungerer heller :fun:

Endret av Elohim
Lenke til kommentar
Jeg handlet med Visa electron før jeg fikk Visa kortet mitt ...

Får du dette til og fungere?

Da vil jeg gjerne vite vilket Visa Electron du har, slik at jeg få testet dette med mitt, får ikke VISA'en min før om 1måned ellernoe, lærlinge kontrakten er ikke ferdig enda :no:

Lenke til kommentar
Nordea ungdomskort, med visa electron. Jeg sa vel bare at jeg skulle betale med Visa ... Det funket det, men jeg hadde fylt 18 hvis det har noe å si?

Brukte forresten electron på Wii shop channel også, funka fjell begge steder ...

Rart, Jeg har Visa Electron hoss Postbanken(DNB) dette gir ikke meg muligheten til og kjøpe tror jeg, har faktisk ikke prøvd, men jeg vet at electron ikke fungerer over komplett etc, pga av mangel av informasjon.

Jeg får prøve dette når jeg kommer hjem. tviler på det går hoss meg men får se.

EDIT: Har fylt 18 jeg også. så skulle fungere hoss meg også da :x

Endret av Elohim
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vel, visa electron-kortet må vel ha visa-nummer(16 siffer) om du skal bruke det på nettet. Det er ikke alle banker som tilbyr det på visa electron så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Jeg har også et Nordea ungdomskort, får vel bare teste om jeg noen gang får en ps3 i hus (som etter planen skal være 1 november!!)...

Har ikke handlet med kort over nett før da, er det Kontonr. bak på kortet som jeg taster (11 siffer), eller er de tallene på forsiden av kortet (16 siffer)?

Lenke til kommentar
Har ikke handlet med kort over nett før da, er det Kontonr. bak på kortet som jeg taster (11 siffer), eller er de tallene på forsiden av kortet (16 siffer)?

Kortnummeret som står på forsiden.. 16 siffer, og CV2 kode som står bak.

Endret av puffyp
Lenke til kommentar
Vet om att det er enkelte som overhodet ikke vill bruke sitt Visa kort på nettet.

Det er vel slike som tror de får virus på en CD om den blir skitten.

Mor mi er redd for at noen kan hacke kortet eller at de som skal trekke en bestemt sum fra kortet tar mer enn de skal. Kan også si at jeg har overtalt mor mi om at psn er trygt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blir grundig provosert av folk med nettfobi, har et par slike i familien selv. Greit nok at man skal være forsiktig, men å handle i en anstendig nettbutikk er da langt tryggere enn å vifte med kortet og taste inn koden din i en butikk eller minibank. For ikke å snakke om enkelte taxier og utesteder der hele kortnummeret står på kvitteringen.

Lenke til kommentar
Mor mi er redd for at noen kan hacke kortet eller at de som skal trekke en bestemt sum fra kortet tar mer enn de skal. Kan også si at jeg har overtalt mor mi om at psn er trygt :)

Men om hun er på sydentur er hun sikkert ikke redd for å gi sitt eget kort til en slesk spanjol som bare må ta med kortet litt på bakrommet for å 'sjekke det'... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...