Sozinho Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Mitt "gamle" Lian-Li PC-61 Miditower har gledet meg lenge nå, men jeg føler at jeg vil ha noe nytt nå, var snakk om "hva ønsker du deg til jul" fra madamen så da tenkte jeg at kabinett er en fin ting. Har kikket rundt på nettbutikker etter kabinetter og de fleste har vindu, blå leds osv. Noe jeg har blitt for gammel til synes jeg. Kikket på nye modeller av Lian-Li men er veldig usikker på hvordan disse er i forhold til mitt. Så på den skandinaviske utgaven av Lian-Li kabinettet hvor strømforsyningen er snudd opp/ned. Er dette noe å satse på ? Det var også rimelig kabinett Trenger derfor noen råd/tips til valg av nytt kabinett. Pris: Maks 2000 kroner Bruk: Skal stå hjemme, er slutt på å reise på lAN osv. Vekt: Ingen betydning Plass: Under en meter høyt Kjøling: Inntakt foran og utluft bak, Støy: Så stillegående som mulig, 120mm vifter er vel bra Utseende: Har sorte brennere fra før, så sort er ønskelig. Alu foretrekkes fremfor blikk, stål og plast Detaljer: Ikke noe fancy med vindu, leds osv. Nøytralt utseende. Helst ikke dør i front PSU: Har en MIST 500W som skal inn. Filter: Støvfilter er som sagt ett must. Det som skal inn i boksen er: Asus P5K Premium/WiFi-AP "Black Pearl" Intel Core2Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775 eVGA e-GeForce 8800 GTS 640MB PCIe 16x SoundBlaster Audigy 2 ZS (SB0350) Western Digital Raptor 150GB WD1500ADFD SATA 16MB 10000 RPM Samsung SpinPoint T166 500GB HD501LJ SATA2 16MB 7200 RPM Plextor PX-800A 18X DVD-Recorder Plextor Premium 52x IDE CD-Recorder Sony 3.5" Floppydrive MIST BHE12CF 500W I løpet av neste halvår vil det garantert skje utskiftninger i form av nytt skjermkort, hovedkort etc. Så god plass til skjermkort er viktig. Kjører kun Raptor som systemdisk i tillegg til en lagringsdisk, som skal oppgraderes til 1TB. Kort oppsummering: Behøver plassz til to harddisker, floppy, 2 optiske enheter og godt med plass for skjermkortet. På forhånd takk for hjelpen. Endret 26. oktober 2007 av Sozinho Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Personlig kan jeg anbefale dette kabinettet, det har også plass til feks. 8800gtx, så plass til skjermkort er ikke noe problem (skal en ha plass til 8800gtx må en snu harddiskramma, men dette er en lett prosess) strømforsyningen kan plasseres begge veier, selv om det er meningen og ha den plassert med vifta opp. Har selv en mist 500w i dette kabinettet, montert med vifta "feil vei", har fungert fint for meg. luftinga er god, har tre stykk 120mm vifter montert i kabinettet, disse flytter dog ikke så mye luft. Men jeg vil tro de holder, så sant du ikke har overklokka. Det eneste jeg kan klage på er få plasser til harddisker, skal en ha floppy har en kun plass til fire harddisker, tre av disse vibrasjonsdempet. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Tror Cooler Master Stacker 810 Black kan være noe for deg Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Kjøpte et Lian Li PC7BSCAND for en tid tilbake, og 1000 kroner etter det og en god del kilo seinere så begynner dette å bli et greit kabinett. Platene virka litt vel tynne og skranglete, så jeg ble nødt til å asfaltere litt... Hadde jeg valgt igjen i dag så tror jeg at jeg hadde brukt den tusenlappen på et kabinett som allerede var slik jeg vil ha det (solid, tungt, pen anonym finish og stille). Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Tror Cooler Master Stacker 810 Black kan være noe for deg Stacker ser ut til å være ett romslig kabinett til en okay penge med god plass. Har denne noe støvfilter som standard ? Litt skeptisk til sølv og sort. Blit litt glad i plain sort. Veldig romslig kabinett. Hvor skal PSU monteres ? nede ? Kjøpte et Lian Li PC7BSCAND for en tid tilbake, og 1000 kroner etter det og en god del kilo seinere så begynner dette å bli et greit kabinett. Platene virka litt vel tynne og skranglete, så jeg ble nødt til å asfaltere litt... Hadde jeg valgt igjen i dag så tror jeg at jeg hadde brukt den tusenlappen på et kabinett som allerede var slik jeg vil ha det (solid, tungt, pen anonym finish og stille). Hei, interessant kabinett. Mye likt det jeg har, men med forbedringer. Er enig i at platene er noe tynne og skranglete. Hvordan er det i praksis at PSU suger luft fra toppen og blåser ut bak mtp støv/støy. Er det støvfilter der ? Hvordan bråker dette kbinettet ? Det ser utrolig godt ut å bygge i. Prisen er overkommelig også. Hvordan er disse to kabinettene satt opp mot hverandre mtp de kriterier jeg har satt. Når det gjelder diskplass er ikke det noe problem. Jeg skal ha Raptor 150GB som OS disk og en 1TB som lagring, resten vil havne i en serverboks etterhvert for fjernlager. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 http://www.lian-li.com/product/product06.p...ex=5&type=b Kommer selv til å kjøpe det kabinettet neste gang. Microplex får den inn i starten av desember. Har vært i kontakt med de. Birger Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 PC7BSCAND kommer med 3 12cm mist vifter. Den nede i front har et slags nettingstøvfiltersom vil mest sannsynlig vil gjøre jobben. På vifta bak så er det utblåsning. Viften på siden er det ikke noe filter i det hele tatt. Har eksperimentert med å benytte en strømpebukse som filter og det ser ut til å kunne fungere. Har ikke innreda kabinettet ennå, ettersom at delene som skal inn i det ikke er klare ennå. Så det blir innflyttingsfest i februar, noe som gir meg masse tid til å fikle med kabinettet For å dra opp utseendet på kabinettet har jeg satt inn en ekstra drivebay og en lian li viftestyring. Etter noen flere mods så er jeg relativt sikker på at jeg blir fornøyd. Kommer selv til å en optisk enhet og mest sannsynlig 2 stk Samsung disker i Raid0. Andre disker får sitte i en annen boks. Noe som betyr at en av drivebayene vil kun brukes for lufting. Her kan du se noen bilder. https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9758272 Om kabinettet er stille… Tja det er bedre enn hva det var når jeg fikk det, men med et slikt luftinntak så blir det uansett litt lyd så langt du ikke senker viftehastigheten på frontviftene en god del. Se på saken til MindTooth, den er brutal! Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg kjøpte nettopp et Cooler Master CM 690. Plass til: 7 vifter. 1x 80x15mm bak CPU 4x 120mm eller 140mm (Kan velge) 2x 120mm Følger med 3 vifter på 120mm. Tho har frontvifte blåe lys som du ser litt igjennom meshen, noe jeg ikke liker så ekstremt godt... Bytter nok ut denne etter hvert. Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 http://www.lian-li.com/product/product06.p...ex=5&type=b Kommer selv til å kjøpe det kabinettet neste gang. Microplex får den inn i starten av desember. Har vært i kontakt med de. Birger Dette kabinettet ser utrolig fristende ut. Likte spesielt at frontdøren kan hengsles om. Har Microplex noen pris på dette kabinettet enda ? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Her er tre kabinetter jeg har sansen for. CM Cosmos Antec P182/P190 Lian Li PCV2000BPLUSII Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Antec P190 ser helt rått ut. Sjekk 3dgamerman sin videomtale: http://video.google.com/videoplay?docid=32...32&hl=en-CA Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Blir bare verre og verre å velge kabinett, så mange fine løsninger. Antec P190 sin løsning for å gjøre rent filtrene var genial. Dog, det virker veldig voldsomt med alle de store viftene og dobbel PSU om man ikke skal fylle opp kabinettet. Veldig stilig med boks til å oppbevare ting på braketten for harddiskene. CM Cosmos blir litt for fancy for meg i design, men utrolig stilig kabinett. Hadde man bare vært noen år yngre og bodd på gutterommet hgjen. Lian-Li PCV2000BPLUSII blir muligens litt for mye igjen i forhold til hva som skal inn i det. PC7BSCAND eller PC-B25B virker mer riktig, hadde jeg bare funnet noen pris på PC-B25B. Er heldigvis ikke så lenge til desember Trendene har forandret seg siden jeg kjøpte mitt første miditower:Aopen HX45 og mitt første bigtower: HX08 Uansett, takk for hjelpen så langt Endret 28. oktober 2007 av Sozinho Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hvis PCV2000 blir for mye vil jeg råde deg til å titte på PVC1000 serien so mer samme kabinettet i Midi-Tower format Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 *mine innlegg* Følger med her. Er i samme situasjon som deg Lenke til kommentar
dePt Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Siden Antec p190 blir for volsom med 2 psu'er kan kanskje p182 vere noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå