Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannkremtyper! Hva skal man velge?

Tå.

Anbefalte innlegg

Sitter og lurer litt på om jeg skal bytte tannkrem merke. Har brukte Colgate Total i vel 10år eller noe og har ikke vært særlig kritisk til om den funker eller ei. Leste også nylig om hvordan visse typer tannkrem være skadlige. Colgate Sensation Whitening og andre "whitening" tannkremer var hvisnok fyfy og hadde liten "whitening" effekt. Har selv prøvd den en periode, men la ikke merke til noe forbedring.

Er det noen som har noen anbefalinger når det gjelder tannkrem? Colgate Total fungere igrunn greit, men den inneholder jo Triclosan eller hva det nå heter, og det er ikke bra hvisnok.

Er også innteresert i å høre om noen som har hatt noen aha opplevelser når det har byttet tannkrem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solidox sensation whitening :) Funker faktisk.

Total inneholder en slags antibiotika ja, sammen med en del andre produkter som fks salo antibakteriell osv. Det er jo ikke helt bra å strø rundt seg med sånne produkter egentlig fordi bakterier og sånt blir imune.. men det gjør ikke vi. Så ved å bruke slike produkter så utvikler man multiresistente bakterier som man ikke blir kvitt med antibiotika når man trenger det.. og det er jo litt kjipt da.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Jeg er plaget med ising i tennene. Jeg har funnet en tannkrem som fjerner problemet totalt. Den aktuelle tannkremen er "aquafresh extreme clean". Du får den også i whitening men jeg har ikke samme gode erfaring med den. Har fått noen andre fancy utgaver av extreme clean som de selger i utlandet. De er røde men de ser ut til å virke like bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...