Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp om port forwarding på en jensen router?

Anbefalte innlegg

Hei.

Bor på hybel nå, og det står en Speedtouch 510i v4,2 oppe som jeg ikke har fysiks mulighet til å gjøre noe med den.

Men jeg har tillgang til instillgene og kan styre alt der ifra.

Her nede står en Jensen AirLink WBR 6954 som jeg også kan gjøre hva jeg vill med.

Hvis jeg tar en kabel bare fra speedtouchen er alt ok.

Problemene skjer når jeg kobler fra Jensen routeren.

har prøvd å satt inn riktig port nummer i jensen routeren, men ingenting ser ut til å funke. Har også sett på portforward.com, også prøvd å søkt på google.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må NATe speedtouchen til å sende inn til IPen som jensen ruteren dn står på. så må du NATe jensen ruteren til å sende porten til PC-en du skal bruke.

Husk at IPen du ser fra PC-en for jensen ruteren ikke vil være den samme som IPen som den er tildelt fra speedtouchen. hver ruter har en IP "utover" og en "innover" i nettverket, så ikke blandt de to sammen ellers vil det ikke fungere. du kan finne jensen ruterens eksterne IP ved å se på status siden i jensen ruteren eller å se på IPen av enhetene som er tilkoblet via speedtouch interfacet

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
du må NATe speedtouchen til å sende inn til IPen som jensen ruteren dn står på. så må du NATe jensen ruteren til å sende porten til PC-en du skal bruke.

Husk at IPen du ser fra PC-en for jensen ruteren ikke vil være den samme som IPen som den er tildelt fra speedtouchen. hver ruter har en IP "utover" og en "innover" i nettverket, så ikke blandt de to sammen ellers vil det ikke fungere. du kan finne jensen ruterens eksterne IP ved å se på status siden i jensen ruteren eller å se på IPen av enhetene som er tilkoblet via speedtouch interfacet

-Stigma

Siden det er snakk om portåpning så er det enklest hvis du kvitter deg med den ene adresseoversettingen.

HVis du setter lokal IP på Jensen-ruteren til 10.0.0.250 og slår av DHCP-serveren såkan du etterpå koble kabelen fra Speedtouch'n inn på en av LAN-portene.

Jensen-ruteren fungere da som en switch (og ikke ruter) deretter kan du bare forholde deg til NAT i SPeedtouch'n for å åpne porter

Gå inn i denne og velg Advansed - NAPT

He skal du åpne fra utvendig IP 0.0.0.0.(betyr fra hvilken som helst IP) og med ønsket portnummer. velg invendig IP 10.0.0.x (den IP'n du får tildelt av Speedtouch) og antagelig samme port. gå på portforward.com hvis du trenger visuell guide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...