Gå til innhold

Leter etter spill som ligner på Hitman

Anbefalte innlegg

Har spilt igjennom Hitman Blood money sinnsykt mange ganger, og har først etter å ha spilt igjennom det på expert 4-5 ganger blitt lei.

Leter etter noen lignende, "snikespill", som er kalde og voldelige. Altså et spill med mye av samme stemning som Hitman.

Likte også commandos 2 veldig godt. :)

Håper dere skjønner hva jeg leter etter.

Isåfall, fyr løs med forslag, takk!

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spilt Hitman Contracts, likte det også veldig mye. de som er enda tidligere har jeg ikke sjekka ut. Er det verdt det?

Hadde så absolutt sjekka ut Hitman 2: silent assasin. likte du de andre hitman spilla så liker du garantert det og, du får det til en veldig billig penge på steam

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Hitman2 er det mest underholdende spillet i den serien (minus to, etter min mening, elendig kjedelige japan oppdrag ca. midt i spillet), og skal du spille det så bare husk å prøve å få tak i en patch da jeg mener denne fikset flere grafikk effekter.

Når det gjelder Hitman1 så synes jeg å huske at det spillet ikke hadde savefunksjon (i tillegg til å være temmelig utilgivelig vanskelig), ganske elendig grafikk i forhold til 2 og oppover, og at de fleste gode oppdragene derfra uansett er med i contracts...

Andre spill jeg kan komme på som er nogenlunde like er vel Mission Impossible på ps1, men ikke at grafikken der er av nyeste sort den heller ;)

Endret av BzWarm
Lenke til kommentar

Det finnes mange snikespill og mange er dårlige.

De virkelig bra etter min mening er Hitman-serien og Splinter cell-serien. Mange sier også at Metal Gear Solid-serien (der bare to har kommet ut til PC), Thief-serien og Manhunt er bra, men disse har jeg ikke prøvd.

Andre rene snikespill jeg har prøvd er Gorky zero: Beyond Honour, Gorky zero: Aurora Watching (også kalt Soldier Elite). Disse er lavbudsjett Splinter Cell/Metal Gear Solid-"kopier" og er ikke særlig bra. Det som er bra med disse hvis du liker Hitman, er at man har et oversiktskart som viser alle NPC-baner, som er bra hvis man liker å bruke disse til beregninger. Det samme gjelder Stolen, men her må man skyte en sender på en NPC, hvis han skal komme inn på kartet. I Stolen spiller man en high-tech tyv, og kan i utgangspunktet virke veldig likt Hitman, men tro meg, det er utrolig dårlig.

Mange spill inneholder stealth-elementer uten å være rene snikespill. Dette finner man også i en rekke FPS-er, slik som Far Cry og The Chronicles of Riddick: Escape from Butchers Bay (begge disse er bra). Andre er Deus Ex-serien, og NOLF-serien. Her finnes det også en norsk-produsert serie (tror den heter IGI), men har ikke prøvd denne. Eller har jeg lest et sted at Crysis skal inneholde en stealth-mode. I så fall er det en enda bedre grunn til å glede seg til Crysis.

For en god oversikt over "stealth-based games" sjekk wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Stealth-based_game

Ellers er det vel mange som liker Hitman som gleder seg til Assasins Creed. For meg ser det ut som det blir litt for mye slåssing. Virker som om man må slåss med hele hærer når man først har fått drept personen. Det må vel være mye bedre å drepe med de kasteknivene, og så stikke av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...