Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Defekt toppakning & bruktbilrettigheter

Anbefalte innlegg

Heisann

Har funnet et interessant prospekt som selges veldig billig. Annonsen forklarer at motoren er nyoverhalt, men toppen er defekt. Er det snakk om toppakning her? Har lite peil på bil. Ca hvor mye koster ny toppakning, er det noe en grønnskolling kan bytte selv? Hvor mye koster det evt å fikse dette på verksted?

Ved kjøp av bil som ikke kan prøvekjøres, hvilken garanti har man på at resten fungerer, sett bort fra toppakningen da? Hvis jeg for eksempler kjøper denne og fikser toppakningen og finner deretter ut at girkasse etc er gåen, hvor står jeg da?

Takk for svar

mvh

Mortenmann

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er vel hvorfor toppen har røket.. er det pga en dårlig toppakning eller noe annet..? Er liten vits i å bytte toppakning hvis grunnen er at det er en sprekk i toppen.

Dog slikt er vel vanskelig å vite før man har tatt av toppen og fått tatt en titt.

Når man ikke kan prøvekjøre bilen så er det jo vanskelig å avgjøre. Dog man må jo ha slike ting i bakhodet, at ting ikke vil fungere helt slik man ser det for seg. Dog hvis selger har spesifisert i kontrakten at det er bare motoren som er defekt, og alt annet skal være i god orden, så burde man ha sitt på det tørre..

Lenke til kommentar
Takk for gode svar.

Noen andre med innspill?

Rettighetene dine vil avhenge litt av hvor gammel bilen er, hvor mye den er kjørt og pris. Slitedeler vil du f.eks. ha problemer med å reklamere på.

Det er også store forskjeller på rettigheter ved kjøp fra forhandler enn fra privatperson.

Dersom det er snakk om kjøp fra privatperson hadde jeg aldri kjøpt en bil uten enten å ha sett den selv, eller hatt andre jeg kjenner til å kikke på den for meg.

Biler som selges veldig billig, har som regel en grunn til at de er billige...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...