Stigma Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hey, Vet noen om det er mulig å konvertere en enkelt disk til et RAID-0 oppsett mot en identisk disk uten å måtte miste dataene på disken i prosessen? Hvis ja, hvordan, og hvilke verktøy annbefales? -Stigma Lenke til kommentar
navlasop Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Dette spørs på hva merke raid kort du prøver deg på vil jeg nok tro. Ved feks oppgradering til raid 5 så på min onboard raid (Evga 680i) tilltater nvidia sitt mediashield verktøy en migrasjon til dette. Dvs jeg kunne bruke hoveddataen til en av diskene i settet. Har du nvidia raid skal det stå i manualen til mediashield hva migrasjon han støtter. Går utifra at det samme gjelder hvis du har annet merke. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Er ganske sikker på at innebygget software RAID i Windows IKKE har støtte for dette. Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Nei, dette går dessverre ikke. Noen kontrollere har støtte for konvertering fra singel disk til RAID 1 og/eller 5, men ikke RAID 0. Eneste måten å gjøre det på er å ta backup av disken, sette opp RAID 0 og deretter legge tilbake backup. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 oki. Vel det er egentlig ikke noe problem å gjennomføre på gamlemåten, men jeg tenkte det var verdt å spørre i tilfelle det var en lettere løsning -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå