Digitize Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 God kveld! Den ene maskinen min skrudde seg plutselig av. Den har vært på i hele dag og er daglig i bruk i 5 - 10 timer ca. uten noen slags problemer. Jeg så ikke når det skjedde, men konkluderer med at den plutselig var avslått (den hadde tidligere vært på ca. 15 min tidligere og over 6 timer idag). Problemet er at nå vil ikke maskinen starte igjen overhode, den er helt død (med "død" mener jeg at den ikke starter når jeg trykker på power knappen). Ingen vifter starter, ingen bipp, ingen lys, ingen lyd, ingen knitring i PSU'et, ingenting .... alt er dødt. Jeg har vært borti en god del problemstillinger med hardware, men jeg må si at dette er hittil det merkligste. Jeg har forsøkt å skru av og på PSU'et bak, inn og ut med strømkabler (både kabel til PSU og selve strømkablene fra PSU til hovedkort). Det skjer absolutt ingen ting. Det meste av utstyret er relativt nytt, resten er fra 2004 (skjermkort, PSU). Både skjermkort og PSU har nye kjølevifter som ble kjøpt for 5 mnd. siden. Igjen så understreker jeg at hardware i maskinen ikke har vært fysisk rørt på over 2 mnd. Det er ikke nylig gjort noen endringer eller nye installasjoner i OS'et. Mine 2 andre maskiner er påslått og fungerer fint, som burde utelukke at en diger karamel kom igjennom strømnettet og slo den ut. Noen som har noe input på hva jeg burde foreta meg her ? Specs; AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz, S939 /m Zalman 9500AM2 K8T Neo2-F V2.0 (5 mnd. gammelt) Corsair CMX1024-3200C2PRO DDR 2048MB (2*1024mb) (2 mnd. gammelt) GeFORCE 6800 ULTRA 256MB, AGP /m Zalman VF900CULED NEC ND-3500 16x (5 mnd. gammelt) Seagate Barracuda 120GB 7200rpm IDE WD 120GB 7200rpm IDE OCZ ModStream PSU 450W (5 mnd. gammelt) 3R Systems Minitower, "R310B", Sort (2 mnd. gammelt) Samsung Syncmaster 940BW, 4ms OS; Windows XP SP2 32bit Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Høres ut som strømforsyninga har tatt kvelden. Merklig mange som har gått dem siste dagene O.o Prøv å jumpstarte den. Om den ikke starter av det er det nok på tide å bytte den Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hvordan du gjør det finner du her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=158981 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå