The 5 element Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Eg kan litt om å lage nettsider, men ikkje så mykje. Det er eg er på jakt etter er korleis eg skal lage ei side som eg kan brukte til å få nettradio frå. Har i dag sperre mot å streame radio frå NRK, P4, kanal4 osv. Me får sjå film på dagbladet, men ikkje på VG. Slik som eg har forstått dette så er det fordi dagbladet har sin eigen spelar, mens VG brukar Windows Mediaplayer. HAr nettside med ubegrensa trafikk, og ynskjer difor å sette opp ei enkel side der eg kan gå inn og velge radiokanal og samtidig kunne unngå hindringa som er blitt lagt inn. Dette treng ikkje være så flott eller fancy, vil berre høyre på radio att. Er det nokon som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Er det ingen som kan eller vil hjelpe med dette? Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 *bump* Lenke til kommentar
semafor Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg tror det er ulovlig. Hvis du er god, ber du om at tråden flyttes til riktig kategori (webprogramvare/programvare) og leser litt om MPD (http://en.wikipedia.org/wiki/Media_dispatch_protocol) Lykke til. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 For privat bruk er det lovlig, men ikke fryktelig lett. Du må i tilfelle lage en slags proxy, som for eksempel sender lyden videre via Flash? Har du prøvd alt som står på http://www.nrk.no/informasjon/hjelp/1.2616033 ? Lenke til kommentar
iM'andY Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Du kan jo prøve å åpne siden med en åpen proxy f.eks skoleproxy. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Det er vell ikke det som er spørsmålet, det er vell om man kan intergrere nrk radioen til en flash player. Da vil jeg anbefale Jeroenwijering spilleren. men da må du vite nrk stream url'en. som ikke burde være vanskelig og finne! -Famen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå