Sonsol Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg skal kjøpe meg et kompaktkamera og ønsker å bruke ca. 3000kr. Kameraet skal brukes på fester og på turer i naturen. For å dekke behovene mine antar jeg at jeg trenger et kamera som kan gi gode bilder i litt dårlig lys. Objektene blir hovedsakelig mennesker, men av og til planter og landskap. Jeg kan behandle kameraet fint, men litt fuktighet, støt og kulde kan nok forekomme. Alle bildene vil bli lagt på dataen, men noen blir kanskje sendt til trykk. Jeg tror at 5-6 mp vil holde lenge til mitt bruk. Skarpe bilder er selvfølgelig viktig(duh?). Ellers syns jeg det hadde vært greit å kunne stille på lukkertiden, slik at jeg kan ta slike lys-strek bilder av E6'en Sony Cyber-shot DSC-T200 er kanskje et alternativ, det ser i allefall bra ut. Jeg har dessverre ikke peiling nok på kameraer til å vite om det er andre kameraer som er bedre i samme prisklasse (ca. 2700kr-3100kr). Håper noen kan hjelpe. Mvh Sondre Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Ixus-serien er normalt et trygt valg. Ixus 860IS burde være bra nok til ditt bruk. Du kan også stille lukkertiden på dette. Fuji F-serien er bedre i dårlig lys, men vet ikke hvor stor frihet man har til å stille lukkertiden på de kameraene. Endret 26. oktober 2007 av Super8 Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Takk for svar. Dessverre er det litt vanskelig for meg å vite hvilket kamera i f.eks. Fuji F-serien som passer best for meg ved å se på spesifikasjonene. Edit: Hva er det som gjør Canon Digital Ixus 860 IS bedre enn Sony Cyber-shot DSC-T200? Endret 29. oktober 2007 av Zelziuz Lenke til kommentar
korp Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Takk for svar. Dessverre er det litt vanskelig for meg å vite hvilket kamera i f.eks. Fuji F-serien som passer best for meg ved å se på spesifikasjonene. Edit: Hva er det som gjør Canon Digital Ixus 860 IS bedre enn Sony Cyber-shot DSC-T200? Jeg valgte IXUS 860IS pga vidvinkelen. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Tror maks lukkertid på fuji er rundt 3 sekunder... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Edit: Hva er det som gjør Canon Digital Ixus 860 IS bedre enn Sony Cyber-shot DSC-T200?Sony'en har blant annet objektivet innebygget i huset, selv når det er slått på. Dvs. at det går ikke ut verken når du slår på kameraet eller zoomer. Det er en fordel med tanke på slag mot objektivet når kameraet er på, men det gir dårligere optisk kvalitet ettersom objektivet er mindre, og har en mindre egnet konstruksjon for bildekvalitet (bildet må blant annet speiles inn og nedover i kamerahuset). Små, tynne kamera er kanskje stiligere, men det går ut over bildekvaliteten. Er en grunn til at speilrefleks og mer avanserte kamera er såpass mye større. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Fuji F31fd hadde vært det perfekte kamera for deg. Bedre kamera til festbilder finnes ikke, og det yter også veldig godt på naturbilder. Dessverre har dumme Fuji tatt det ut av sortimentet sitt. Lenke til kommentar
spurv Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Er selv en lykkelig eier av F31D. Men er fuji 40fd så mye dårligere? tenkt å handle et kamera til dama. Står litt mellom det og noen modeller ifra Canon og Olympus. Canon er jo grisekjapt i alle fall .. sikkert bra nok også når jeg tenker meg om, tenkte på Ixus 860 eller 950 . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå