Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

A disk read error has occuored

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva dette kan være?

Har prøvd og koble fra forskjellige komponenter, men samme feil ennå. også prøv og load defult settings i bios.

Feilen kommer når installasjon av windows xp restarter for første gang etter valg av partisjon. Vista får jeg istallert uten problemer, og har nå prød ca 5 forskjellige xp CD-er. har lyst på xp igjen:)

Endret av bentch86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha gjort følgende: Lastet ned Ultimate Boot CD, kjørt Memtest (som er inkludert på cd-en) for å fastslå om det kan dreie seg om dårlig ram. Og ja - jeg har erfart tilsynelatende diskfeil når det i virkeligheten er rammen som er dårlig, det er fullt mulig. Deretter -hvis du ikke får feilrapport fra memtest- så kan du bruke diskverktøyene som også ligger på UBC for å teste om harddisken er problematisk.

Lenke til kommentar

Synes bare dette er litt merkelig, når jeg installerer windows vista går det glatt... men når jeg prøver meg på windows xp kommer denne beskjeden, vanligvis viss jeg har denne xp cden i maskinen under oppstart, etter første restart. står det følgende trykk en tast for og boote cd/dvd...... eller noe sånt:S

Når disse punktommene er kommet til siste prikk kommer denne feilmeldingen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...