Petoah Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Heisann, og beklager veldig for elendig trådnavn. Jeg har nettopp begynnt å lære meg PS og det jeg lurer på er hvordan jeg skal klare å få et bilde der f. eks. jeg sitter å snakker med meg selv eller tar meg selv i hånden.. (madsmaurstad_no her på 'disken' har bla gjort dette på noen bilder. Noe liknende kan også sees i introen til Senkveld med Thomas og Harald). Jeg har skjønt at jeg må bruke stativ og at jeg må ta 2 bilder. Lengre har jeg ikke kommet. Er det noen som vet hva dette kalles på fagutrykk (slik at jeg kan google det) eller som gidder å forklare det eller som vet av noen guider? Mvh. Petter. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Heisann, og beklager veldig for elendig trådnavn. Jeg har nettopp begynnt å lære meg PS og det jeg lurer på er hvordan jeg skal klare å få et bilde der f. eks. jeg sitter å snakker med meg selv eller tar meg selv i hånden.. (madsmaurstad_no her på 'disken' har bla gjort dette på noen bilder. Noe liknende kan også sees i introen til Senkveld med Thomas og Harald). Jeg har skjønt at jeg må bruke stativ og at jeg må ta 2 bilder. Lengre har jeg ikke kommet. Er det noen som vet hva dette kalles på fagutrykk (slik at jeg kan google det) eller som gidder å forklare det eller som vet av noen guider? Mvh. Petter. Åpne begge bildene i PS, trykk CTRL-A på bildet som skal legges over i det andre. Copy og Paste det over i det andre bildet (ALT-C og ALT-V. ) Da vil du få et nytt lag (layer) og bruke eraser tool til å duplisere deg selv. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Og etter du har fått et nytt lag, kan du gå på Image og rotate vertikal slik at du får bildene mot hverandre. Lenke til kommentar
Oozytes Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) (feil post...og får ikke slettet) Endret 6. november 2007 av Oozytes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå