knuds Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Setter stor pris på om noen leser første innlegget på nytt, har oppdatert det nå med et nytt problem! Lenke til kommentar
Ceba Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hmm, har du prøvd som jeg har gjort det nå.. Gå inn på Speedtouchen, regner med at du har NGT enda, og hvis du har gitt PS3en din en statisk IP så ser du den på lista over enheter. Her går du på Spill og applikasjonsdeling elns, og du kan opprette nytt spill, gi den f.eks navnet PES, og åpne de portene den trenger. Voila Lenke til kommentar
Juke Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Trådstarter: Det ligger en guide på portforward.com som forklarer hvordan man skal sette opp den spesifikke routermodellen du nevner for å få Playstation Network til å fungere optimalt. Jeg antar at "ST585" er det samme som Thomson/Alcatel Speedtouch 585 som de tar for seg på den nettsiden. Har fulgt en guide der for mitt eget modem også, og det fungerte jo helt knirkefritt. Lenke til kommentar
knuds Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Takker for svar! Men sykt stress å åpne forskjellige porter for hvert spill man skal spille da? Eller er det kun noen porter som skal være åpne uansett hvilket spill man spiller? Lenke til kommentar
Ceba Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Eneste jeg har trengt og åpne for er PES08. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Fikk akkurat til NAT 2 over wireless med min D-Link DGL 4300 Gamingrouter. Slik gjorde jeg det. Har bredbånd fra start.no. 1. Logget inn på modem via 192.168.1.1 og forandret oppsettet fra router til bridged. 2. Logget inn på router via 192.168.0.1 og konfigurerte PPPoe med passord, brukernavn osv osv. Så la jeg inn portene i første posten inn på Add gamerule. 3. Restartet modem og ps3 og vips! NAT2. Bare spør om dere har samme router. Jeg har også bredbånd fra start.no, samme situasjon bare med en D-link DIR 855, men får allikevel problemer. Jeg får ikke gjort noe med PPPoE, må man ringe til dem? De passordene som jeg har fått vil ikke logge seg inn. Jeg har åpnet portene på både start.no ruteren og D-link'en, satt opp DMZ og static ip. Skal det ikke være mulig uten å sette opp PPPoE? Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Problemet løser seg ikke med mindre du treffer RETTE personen. 4-5 forskjellige på NGT support åpnet portene for meg, og kjørte en test og bekreftet at de var åpne. Likevel kom jeg ikke på riktig NAT. Så traff jeg endelig på rette karen på support som visste at man måtte åpne portene både som UDP og TCP og noe annet styr. Etter at han åpnet dem for meg var alt 100% fint. Og de 4-5 første som prøvde var overbevist om at de hadde åpnet riktig. Husk, mange av de på support er studenter med et lite kurs i support, og vet egentlig ikke alltid så mye hva de skal gjøre. Du må rett og slett få fatt på en av dem som har genuint peiling på ruter, nettverk og porter. Jeg vet jeg vekker en elgammel tråd her nå, men ja, Tar sjansen, denne har en del info som er nyttig og trenger sitatet Ja, altså, jeg har prøvd å ringe NextGentel X ganger, og alle jeg snakker med sier at dem ikke har tilgang til ruteren min så dem får ikke gjort noenting.... Han ene derimot, ga meg nr til noen andre som hadde det, men var sykt dyrt å ringe de, så han sa jeg måtte si hva det gjaldt ganske fort, jeg gjorde det og han sa han skulle ringe opp igjen eller sende en bekreftelse på at det var gjort, noen minutter senere fikk jeg melding om at portene var åpnet og alt skulle være i orden. Da fikk jeg NAT2, men så klikka ruteren noe senere og jeg ringte support, og hun sa jeg skulle resette ruteren. Det virket ikke, så jeg fikk tilsendt en ny, nå har jeg NAT3 igjen, og får ikke til å få på NAT2... Prøvd å ringe, får samme beskjed, kan ikke få tilgang til ruteren så får ikke hjulpet deg, men på nettet skal det være flere guider om hvordan man åpner portene. Jada sier jeg, og at jeg har gjort alt som i Guiden, men det virker fortsatt ikke og jeg har lest på flere forum online at jeg var nødt til å ringe for å få det gjort, da sier han bare at han beklager at han ikke får gjort noe mer. Har åpnet alle porter, fiksa DMZ greiene, statisk IP, NAT 3 -.- Begynner å bli litt irriterende, er det altså ingen som har klart å fikse NAT2 med NextGentel på egenhånd? En kamerat foreslo at jeg skulle sjekke ut noe som het "Telnet" Noen erfaring med det? Skal visst kalle opp modemet via cmd og fortelle hva det skal gjøre. Endret 29. mai 2010 av Jimmarn Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Minimum av informasjon vi trenger er nøyaktig hva slags utstyr du har. NGT leverer mer enn ett modem/router. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Hva skal man med UpnP? Applikasjoner som støtter uPnP kan selv åpne (og forwarde) porter i routere som har uPnP påslått. Veldig praktisk for folk som ikke hadde kjent igjen en IP-adresse om så den tuppet dem i b*****. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå