Gå til innhold

NAT-type på PS3 - Oppdatert 15/2-08

knuds

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Jeg har satt min PS3 i DMZ-modus i min router, men da sliter jeg med å komme meg på internett i ps3`en. Den får en IP som virker rett, men internettilkoblingen klikker grunnet DNS-trøbbel. Noen som har peil på hvilken DNS som skal brukes?

Hvilke internettleverandør har du? Du skal bruke dns adressene til internett leverandøren din.

Adressene til telenor sine DNS servere finner du her.

Ellers kan du i tillegg prøve å gi PS3'en din statisk IP adresse. Guide til hvordan det gjøres finner du her.

Guiden er egentlig til Windows XP, men er samme opplegget på PS3.

Lykke til! :D

Lenke til kommentar

Men hvordan får du satt den i DMZ modus i utgangspunktet da? Med min router så er det påkrevd at man har

statisk IP på det man skal ha i DMZ modus, pga. at man må skrive inn IP'en til maskinen som skal

være i DMZ, da kan jo ikke maskinen få ny IP hver gang man logger på.

Kan det være noe der som er feil?

Jaja, nettverk er ikke det enkleste å skjønne seg på. :D

Lenke til kommentar

Jeg er veldig skeptisk til å benytte DMZ selv, med tanke på at det står følgende advarsel om denne innstillingen i min router (D-link DIR-655):

The DMZ (Demilitarized Zone) option lets you set a single computer on your network outside of the router. If you have a computer that cannot run Internet applications successfully from behind the router, then you can place the computer into the DMZ for unrestricted Internet access.

Note: Putting a computer in the DMZ may expose that computer to a variety of security risks. Use of this option is only recommended as a last resort.

Har ikke fått løst NAT-problemet selv enda, men skal teste ut litt ut fra tipsene folk har kommet med underveis i tråden. Ser ut til å være mye gode tips her, så jeg krysser fingrene og håper jeg finner ut av det. :)

Lenke til kommentar

Eg og hadde problem med NAT typen på min PS3, men eg klarte å fikse det ganske greitt. Det eg gjor var å gi PS3en ein statisk IP i tilleg til å gi ruteren min ein statisk IP direkte til ISPen. Det er ikkje alle ISPar som gir deg ein måte å sette statisk IP på ruteren, men om dei har det vil eg tippe at det kan hjelpe. For å å kunne gi ruteren ein statisk IP så ringer du til ISPen din og får alt du treng ( DNS og IP ).

Lenke til kommentar
Jeg er veldig skeptisk til å benytte DMZ selv, med tanke på at det står følgende advarsel om denne innstillingen i min router (D-link DIR-655):

The DMZ (Demilitarized Zone) option lets you set a single computer on your network outside of the router. If you have a computer that cannot run Internet applications successfully from behind the router, then you can place the computer into the DMZ for unrestricted Internet access.

Note: Putting a computer in the DMZ may expose that computer to a variety of security risks. Use of this option is only recommended as a last resort.

Har ikke fått løst NAT-problemet selv enda, men skal teste ut litt ut fra tipsene folk har kommet med underveis i tråden. Ser ut til å være mye gode tips her, så jeg krysser fingrene og håper jeg finner ut av det. :)

Du trenger ikke å være spesielt skeptisk enda, det er jo fint lite viruser og den slags tull ute til playstation.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har Canal Digital som internet leverandør og en DGL-4300 Gamelounge router.

PS3 er koblet til router med kabel.

Problemet er en latterlig lag når jeg spiller PES2008 online.

Er dette et felles problem, eller er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar

"2. Gi D-linken en IP i samme range som Speedtouch routeren gir ut (er ikke dette vanligvis 10.0.0.x fra NGT?) Isåfall gir du den feks. 10.0.0.200 (husk denne IP'en for senere bruk)."

Hvordan finner jeg ut hva slags IP range min Get ruter gir?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg NAT-trøbbel igjen :(

Gamle routern døde og måtte skaffe en ny en. Nesten samme; En D-link 624.

Det jeg sliter med er at jeg får uPnP ikke tilgjengelig når jeg skal kople til nettverket på ps3'en :/

uPnP ser ut til å være aktivert både på Speedtouch routeren fra NGT og Dlinken så jeg er helt i tåka hvor problemet kan ligge..

Endret av Ceba
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...