Henry9 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Har ingen nat type på min jeg Lenke til kommentar
Triiiip Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Har ingen nat type på min jeg Siden du sikkert bruker ledning Lenke til kommentar
knuds Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Hva? kommer man ikke på nett i det hele tatt på PES2008 hvis man har NAT 3? Trudde det gjaldt bare for chat og sånn.. Stemmer! Ettersom jeg har NAT-type3 får jeg beskjed om å ordne DMZ, NAT og DNS eller noe for å kunne spille PES online.. Lenke til kommentar
knuds Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Når jeg skal spille PES2008 online får jeg følgende beskjed: Unable to transmit using UDP port 5730. You may need to connect directly to the internet. You may need to assign Dmz, port mapping or configure NAT settings....osv Er veldig lei dette her nå.. Sony burde ikke lage noe som skal være så vanskelig å få til å fungere. Dersom man kan NULL om data har man jo ikke noen sjanse til å få det opp å gå i det hele tatt :S Når jeg følger port-trigger veiledningen her http://portforward.com/english/routers/por...ion_Network.htm , kan jeg kun legge inn første delen av det de skriver, dvs PSN1 delen. Når jeg prøver å legge inn mer får jeg beskjed om at det ikke er "space to add this entry"..Forvirret? JA! Endret 27. oktober 2007 av knuds Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Har samme problemet som deg, får NAT 3. Her jeg bor har jeg bare mulighet for trådløs forbindelse, noe som gjør det enda vanskeligere. Har hatt en lang samtale med telenoreksperten (kr 26 pr. min..puh) i dag, og det er veldig vanskelig å få til noe når man er koblet til 2 routere. Vi prøvde å åpne de portene vi skulle, vi aktiverte UPnP og prøvde mye forskjellig til ingen nytte. Så jeg tror det blir til at jeg må få lagt inn egen linje i hybelen tror jeg. Han anbefalte meg også å gå til innkjøp av et nytt multimodem. Får høre med huseieren om de kan gjøre det. Men hvorfor er oppsettet sånn som du har det. Hvorfor strekker du ikke bare en nettverkskabel fra PS3 og inn i den andre routeren? Du lager jo bare en ekstra feilkilde. Lenke til kommentar
Ceba Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Blæ sliter med akkurat de samme problemene: PES08 NAT3 Dlink NextGentel osv Prøvde meg på DMZ nå; på liste over instilling- og forbindelsesstatus på ps3'en står det at IP'en er 192.168.0.106 og denne enablet jeg på DMZ uten at det funket btw. Men hvis jeg legger inn ps3en på DMZ vil dette fungere i praksis selv om jeg har NATtype3? Er eneste løsningen på problemet å ringe NGT å få dem til å åpne porter for meg? Prøvde også å følge guiden på portforward.com uten nytte. Utrolig at det skal være så vanskelig å få til online i 2007... Lenke til kommentar
knuds Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Men hvorfor er oppsettet sånn som du har det. Hvorfor strekker du ikke bare en nettverkskabel fra PS3 og inn i den andre routeren? Du lager jo bare en ekstra feilkilde. Av den grunn at det ikke er noen tilkoblingsmulighet for det..dessverre. Enig som folk sier at det skal være så vanskelig å gå online, det er helt på trynet. Sony burde rett og slett laget en veileder for de aller fleste rutere/typer nettverk. Nå har jeg prøvd absolutt alt, men har ikke sjanse til å få noen annen NAT-type enn 3. Folkene på NextGenTel hadde ikke peiling i det hele tatt, endte med at nettverket mitt brøt sammen. Brukte godt over 200kr på å snakke med de også. Får vel bare hyre inn en eller annen bekjent som har bedre datakunnskap enn meg tenker jeg =/ Lenke til kommentar
knuds Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Blæ sliter med akkurat de samme problemene:PES08 NAT3 Dlink NextGentel osv Prøvde meg på DMZ nå; på liste over instilling- og forbindelsesstatus på ps3'en står det at IP'en er 192.168.0.106 og denne enablet jeg på DMZ uten at det funket btw. Men hvis jeg legger inn ps3en på DMZ vil dette fungere i praksis selv om jeg har NATtype3? Er eneste løsningen på problemet å ringe NGT å få dem til å åpne porter for meg? Prøvde også å følge guiden på portforward.com uten nytte. Utrolig at det skal være så vanskelig å få til online i 2007... Det virker som om vi to har nøyaktig det samme problemet. Send meg gjerne en melding om du skulle komme over nyttig informasjon, så skal jeg gjøre det samme Legger ved en liste over hva jeg har prøvd til nå: - Sette statisk IP-adresse på PS3en - Sette denne adressen i DMZ - Bruke veiledere på nettet for å åpne porter osv - Slå av DHCP +++ - Forandre D-link sin IP range fra 192.168.0.1 til 10.0.0.2 Ingenting av dette har så langt fungert, har sikkert prøvd mer enn det der også.. Når jeg ringte NGT sa de for øvrig at å åpne porter og slikt måtte jeg gjøre lokalt, de hadde visst ikke mulighet for det.. Endret 29. oktober 2007 av knuds Lenke til kommentar
Ceba Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Skal tukle litt mer når jeg kommer hjem. Hvis ikke jeg får det til får jeg prøve å ringe NGT selv, virker som noen har mer peiling enn andre på brukerstøtte der. Har forøvrig prøvd akkurat det samme som deg og lest et titalls tråder og guider på diverse forumer :/ Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Problemene deres er IKKE i D-Link. Det er i modem/ruter fra NGT det er stengt. Det er der det må åpnes. Jeg brukte mange måneder før jeg fikk det løst. Får dere besøk av en med litt peiling, så skal det kunne la seg gjøre, men som sagt. Sperringen ligger i NGT-ruteren. Lenke til kommentar
Ceba Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Spørsmålet da blir om det er mulig for oss å manuelt gå inn på NTG routeren å åpne porter via en IP på samme måte som med Dlinken? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Fikk akkurat til NAT 2 over wireless med min D-Link DGL 4300 Gamingrouter. Slik gjorde jeg det. Har bredbånd fra start.no. 1. Logget inn på modem via 192.168.1.1 og forandret oppsettet fra router til bridged. 2. Logget inn på router via 192.168.0.1 og konfigurerte PPPoe med passord, brukernavn osv osv. Så la jeg inn portene i første posten inn på Add gamerule. 3. Restartet modem og ps3 og vips! NAT2. Bare spør om dere har samme router. Lenke til kommentar
knuds Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Ok. Det høres bra ut. Jeg har ikke helt samme oppsettet. Jeg har en Netopia ruter som styrer bredbånd inn og ut av huset, tilkoblet en D-link trådløs/kabel ruter. PS3en går med kabel til D-link ruteren. Vil dette si at jeg må få konfigurert kun Netopia ruteren, og ikke bry meg om D-linken? Lenke til kommentar
Ceba Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Der fikk jeg NAT2 Quoter DogbertITkonsulent fra VGD som hjalp meg:) Hvorfor kjøre 2 routere etterhverandre? Dette kan skape problemer for endel programvare/systemer. Sett D-linken din i aksesspunkt modus istedet, så slipper du dette. Slik gjør du det: 1. Logg deg på D-linken og slå av DHCP server tjenesten. 2. Gi D-linken en IP i samme range som Speedtouch routeren gir ut (er ikke dette vanligvis 10.0.0.x fra NGT?) Isåfall gir du den feks. 10.0.0.200 (husk denne IP'en for senere bruk). 3. Ta ut kabelen fra WAN porten på D-linken og sett den i en av de 4 vanlige portene. Har du for få porter, kjøper du bare en ekstra switch til noen hundrelapper. Med dette omgår du fullstendig routerdelen på D-link'en, og PS3'en din burde virke uten problemer. Ting sånn som torrents og annen p2p burde også gå raskere. En annen måte å komme rundt dette på, er ved å sette Speedtouch routeren i bridge-modus. Det ligger guider ute for dette, så bare søk. Lenke til kommentar
knuds Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Der fikk jeg NAT2 Quoter DogbertITkonsulent fra VGD som hjalp meg:) Hvorfor kjøre 2 routere etterhverandre? Dette kan skape problemer for endel programvare/systemer. Sett D-linken din i aksesspunkt modus istedet, så slipper du dette. Slik gjør du det: 1. Logg deg på D-linken og slå av DHCP server tjenesten. 2. Gi D-linken en IP i samme range som Speedtouch routeren gir ut (er ikke dette vanligvis 10.0.0.x fra NGT?) Isåfall gir du den feks. 10.0.0.200 (husk denne IP'en for senere bruk). 3. Ta ut kabelen fra WAN porten på D-linken og sett den i en av de 4 vanlige portene. Har du for få porter, kjøper du bare en ekstra switch til noen hundrelapper. Med dette omgår du fullstendig routerdelen på D-link'en, og PS3'en din burde virke uten problemer. Ting sånn som torrents og annen p2p burde også gå raskere. En annen måte å komme rundt dette på, er ved å sette Speedtouch routeren i bridge-modus. Det ligger guider ute for dette, så bare søk. Det der skal jeg prøve når jeg kommer hjem fra jobb Men når du setter D-linken som aksesspunkt, hva vil da skje med de øvrige datamaskinene i nettverket? Opplevde du noen problemer med det? Lenke til kommentar
Ceba Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Opplevde ingen problemer. Nå hadde jeg satt statisk ip på alle, så måtte bare slå over at de hentet automatisk så var det ingen problemer. Eneste er at jeg ikke kommer inn på innstillingene på Dlinken lenger Btw: Spilt 4 kamper på Pes08 og vunnet alle \o/ Endret 30. oktober 2007 av Ceba Lenke til kommentar
knuds Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Opplevde ingen problemer. Nå hadde jeg satt statisk ip på alle, så måtte bare slå over at de hentet automatisk så var det ingen problemer. Eneste er at jeg ikke kommer inn på innstillingene på Dlinken lenger Btw: Spilt 4 kamper på Pes08 og vunnet alle \o/ Sweet! Grattis Grunnen til at du ikke kommer inn på D-linken mer er sikkert at du ikke kan bruke den gamle IP-adressen for å logge på, men du må bruke den nye Lenke til kommentar
Ceba Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Sweet! Grattis Grunnen til at du ikke kommer inn på D-linken mer er sikkert at du ikke kan bruke den gamle IP-adressen for å logge på, men du må bruke den nye Haha, det hadde du helt rett i Lenke til kommentar
knuds Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Forresten, vil D-linken fremdeles fungere som en trådløs router for de bærbare maskinene i systemet? Ettersom den bare blir et slags aksesspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå