Sportive. Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hadde dessverre liten tid, lite batteri men ble da litt....... Lenke til kommentar
lma Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hvor er dette tatt? Har jeg rett om det er tatt syd for saltfjellet..? Synes du har gjort en tildels god jobb. Lyset fra veien/bebyggelsen bak deg gir faktisk en god del til bildet, men skyggesiden på låven kan kanskje bli litt vel hard. Dette, sammen med at jeg gjerne skulle sett fjellene der bak litt høyere opp, får meg til å lure på om det kanskje kunne gjort seg uten låven? Du har fanget opp en god del stjerner, bra! Fine toner på himmelen.. Jeg liker nordlys og har sett en del på forskjellige eksponeringer når det gjelder nordlys-bilder. Kan jeg spørre deg om hvilke verdier blender, lukkertid og ISO hadde? - LM Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 62 grader, så det er nok sør for saltfjellet ja.... iso 125, s30, F4 Lenke til kommentar
parleur Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Tøft!! Kansje litt mørkt, eller er det skjærmen min? Lenke til kommentar
DHM Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Tøft!! Kansje litt mørkt, eller er det skjærmen min? Synes det var ganske lyst til å være tatt så sent Lenke til kommentar
verdifull Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Det var stemmning i bildet! Fine farger! Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Ikke noe ekspert på bilder, men dette var noe av det flotteste jeg har sett på lenge. Lenke til kommentar
lma Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) 62 grader, så det er nok sør for saltfjellet ja....iso 125, s30, F4 Da har jeg et lite tips til deg: Gå heller opp til maks akseptable ISO-verdi du selv synes går(høyeste uten at bildet får FOR store "skader", vurderings-greie) og behold blender på 4, mens du prøver å få så rask lukkertid som mulig. Da vil du fange mer av bevegelsene til nordlyset. Men for all del, det kommer jo ok fram her og.. Kan være greit å ha i bakhodet hvis du prøver igjen. - LM Endret 25. oktober 2007 av lma Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 62 grader, så det er nok sør for saltfjellet ja....iso 125, s30, F4 Da har jeg et lite tips til deg: Gå heller opp til maks akseptable ISO-verdi du selv synes går(høyeste uten at bildet får FOR store "skader", vurderings-greie) og behold blender på 4, mens du prøver å få så rask lukkertid som mulig. Da vil du fange mer av bevegelsene til nordlyset. Men for all del, det kommer jo ok fram her og.. Kan være greit å ha i bakhodet hvis du prøver igjen. - LM Hmmmm, hiv ut ditt beste nordlys bilde så kan vi diskutere eksponeringene...... Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 62 grader, så det er nok sør for saltfjellet ja....iso 125, s30, F4 Da har jeg et lite tips til deg: Gå heller opp til maks akseptable ISO-verdi du selv synes går(høyeste uten at bildet får FOR store "skader", vurderings-greie) og behold blender på 4, mens du prøver å få så rask lukkertid som mulig. Da vil du fange mer av bevegelsene til nordlyset. Men for all del, det kommer jo ok fram her og.. Kan være greit å ha i bakhodet hvis du prøver igjen. - LM Hmmmm, hiv ut ditt beste nordlys bilde så kan vi diskutere eksponeringene...... Jeg er enig med lma, raskere lukker hadde nok vært bedre enn den "flytende" effekten nordlyset har fått her. Jeg sier ikke at bildet er dårlig, for stemningen er topp. Men hadde vært stiligere å fått mer bevegelser. Måten du har svart lma på; er vel ikke sånn man tar imot kritikk? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Det er et pent bilde. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Meget pent bilde Enig i mye som skrives her. Kan høres negativt ut, men det er de bitte lille tingene som mangler for at det skal være et fantastisk bilde Høyere ISO for å få kortere lukkertid (men ikke for høy da... 2-400?). Da blir nordlyset ikke så lett en schwær blur + det reduserer antall hot pixels. Enkelte piksler kan på lange lukkertider bli varme og fremstå på bildet som røde og blå lysendes prikker. Litt synd at ene siden på låven var helt mørk, men ikke noe man kan gjøre med det. Bra motiv, men kamera kunne vært løftet litt opp og litt til venstre så låven kommer litt lenger inn og ned på bildet. Lenke til kommentar
Treize Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Nydelig bilde, klare detaljer, bildet er skarpt! Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Skal ikke ta på meg at jeg er en ekspert på foto-men jeg syns du har vært utrolig flink til å få bildet skarpt og samtidig lyst. har du et knallbra stativ og brukt lang lukkertid? Lekkert forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå