Elgjeger Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har en gammel Husqvarna svartkrutt-hagle i kal. 12/65. Kan jeg bruke vanlige patroner i denne? f.eks. Vismuth. Den er såpass gammel at den er registrerings-fri. Også et spørsmål til: Er det vanskelig å få tak i kaliber 12/65? Gjerne i svartkrutt... Det er vel for det meste 12/70 og 12/76 som gjelder nå idag. _________________ Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Ta en titt på linken under for mere info klikk her Lenke til kommentar
Elgjeger Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Ta en titt på linken under for mere info klikk her hmm.... kan jeg bruke Vismut i denne svartkrutthagla? Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg har en gammel Husqvarna svartkrutt-hagle i kal. 12/65.Kan jeg bruke vanlige patroner i denne? f.eks. Vismuth. Den er såpass gammel at den er registrerings-fri. Også et spørsmål til: Er det vanskelig å få tak i kaliber 12/65? Gjerne i svartkrutt... Det er vel for det meste 12/70 og 12/76 som gjelder nå idag. _________________ Du må for guds skyld ikke fyre annet enn svartkrutt i hagla di. Svartkrutt utvikler et mye lavere trykk enn røyksvakt krutt. Svartkruttvåpen er derfor konstruert for mye lavere kammertrykk en våpen som bruker røyktsvakt krutt. Mekanisme og stål er ikke i nærheten så sterk som dagens våpen. Du risikerer å få sprengt våpenet i trynet. Det kan kanskje gå godt både en og to ganger, men våpenet svekkes for hver gang og plutselig en dag sier det pang i feil ende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå