Gå til innhold

Kontantkort, bytte til abonoment


Anbefalte innlegg

Heisann folket,

 

Jeg har i mange gode år hatt et Telenor kontantkort som i og for seg har fungert helt greit. Nå føler jeg dog at behoved melder seg for et abonoment. Jeg vil veldig gjerne få beholde mitt gamle nummer. Ellers er kravet at det bør være så liten månedsavgift som overhodet mulig. Det blir sendt mest SMS, ringe gjør jeg ganske skjeldent.

 

Jeg synes jeg så en reklame hvor det kostet lite å ringe, lite å sende sms, var null i innmeldingsavgift og null månedesavgift. Er dette hverdagskost?

 

Uansett, jeg trenger anbefalinger og råd på hva jeg bør velge her. :)

 

 

Mvh Anathema

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Heisann folket,

 

Jeg har i mange gode år hatt et Telenor kontantkort som i og for seg har fungert helt greit. Nå føler jeg dog at behoved melder seg for et abonoment. Jeg vil veldig gjerne få beholde mitt gamle nummer. Ellers er kravet at det bør være så liten månedsavgift som overhodet mulig. Det blir sendt mest SMS, ringe gjør jeg ganske skjeldent.

 

Jeg synes jeg så en reklame hvor det kostet lite å ringe, lite å sende sms, var null i innmeldingsavgift og null månedesavgift. Er dette hverdagskost?

 

Uansett, jeg trenger anbefalinger og råd på hva jeg bør velge her. :)

 

 

Mvh Anathema

Bytt til FriFiks. Det gjør du fort og greitt på TeleNors hjemmeside.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Skjønner tegninga. Om jeg bytter til - si Netcom, kan jeg da beholde mitt gamle nummer?

Selvsagt. Portering av nummer har vi hatt siden 2001. 50-60.000 gjør det hver måned.

Lenke til kommentar

Bytta selv fra telenor til OneCall.

Hos OneCall får du per i dag 120 gratis ringeminutter og 90 gratis sms i måneden.

Hvis du bruker under dette i løpet av en måned får du ikke regning i det hele tatt (hvis du velger å motta faktura via e-post)

Selv etter at du har brukt opp gratiskvoten din en måned leverer likevel OneCall etter dette konkurransedyktige priser.

 

Gikk fra abonnementsregning hos telenor på ca. kr 300+, til OneCall's ca. kr 50.

 

Les mer på OneCall hjemmesider her.

Lenke til kommentar

Vil du ha billig mobil, får du med et dyrt abonnement og binding i 12 måneder. Som oftest har du betalt mye mer i totale telefonkostnader i løpet av det året du er bundet.

 

For de aller fleste lønner det seg å kjøpe mobilen uten abonnement (bruk prisguide.no for å finne lavest pris) og så benytte seg av noen av de billigste abonnementene. OneCall er en av disse. Legger du inn forbruket ditt på www.telepriser.no, får du vite akkurat hvilket abonnement som er billigst for deg.

 

Du skal vite at du har rett til å portere ut nummeret ditt fra en hvilken som helst operatør, så du kan alltid ta med deg nummeret og bytte operatør så ofte du vil. Mange bytter flere ganger i året uten nevneverdige problemer.

Endret av thevoice
Lenke til kommentar

Jeg foreslår som en annen gjorde her at du sjekker www.telepriser.no , og finner det abonnementet som passer ditt forbruk best ved å bruke den enkle kalkulatoren som ligger der.

 

Telepriser.no drives av Post- og Teletilsynet og gir deg en helt oppdatert liste der abonnementene som foreslås baseres på ditt oppgitte forbruk. På den måten får du en grei liste over hva som passer deg best.

 

Kalkulatoren tar ikke høyde for eventuelle tilleggstjenester somfri bruk av internett, osv, men den virker grei for det du spør om her.

 

Hvis du spør som du gjør nå, kommer alle til å foreslå "sitt" abonnement og da blir det mye synsing ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...