Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dumpe dama etter voldtekt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg sikkert verdens verste person som sier dette, men det er ikke sikkert at jeg hadde taklet de enorme omveltningene i forholdet noe slikt ville medført. Naturligvis, det kommer an på hvor lenge forholder har vart og hvor forpliktende det er. Men vi snakker enorme forandringer her.

 

Vær ærlig med deg selv, sett at du var i et relativt nytt forhold, og all nærhet og intimitet i forholdet forsvant over natta. Plutselig stoler hun kanskje ikke på deg lenger, hun reagerer aggressivt ved at du kanskje tar henne på skulderen eller tar henne i hånda... Ville du klart det?

Lenke til kommentar

Tar denne anonymt jeg i tilfelle eksen leser.

 

Eksen min ble voldtatt. Det var utrolig vanskelig for begge to.

Det ble etterhvert slutt mellom oss, men det var ikke pga. mangelen av intimitet

Likvel... ja jeg tror nok voldtekten hadde mye å si. Jeg tror ingen som ikke har opplevd at noen som står dem nær har blitt voldtatt, kan sette seg inn i hvordan det er. Det er en enorm påkjenning

Lenke til kommentar
Det jeg har kommet frem til er at voldtekt, så mye som venner og kjærester vil støtte deg, så er det i bunn og grunn noe en må bære selv. Jeg vet at om jeg hadde vært i et forhold da det skjedde, så hadde det blitt slutt relativt fort, uansett hvor godt forholdet var. Det ville ha blitt et egoistisk forhold hvor den andre parten hadde blitt dradd ned i dritten, og det ønsker jeg ikke for noen kjæreste.

Der er jeg som mann prinsipielt uenig med det du sier (jeg husker forresten historien godt, jeg tenker fortsatt på den fra tid til annen). Saken er at om jeg er i et seriøst forhold (jeg er det nå og har det har vart lenge), så ville ikke en voldtekt bety noe som helst for forholdet. Like lite som det skulle bety noe om kjæresten min hadde blitt tungt deprimert grunnet noe. Eller om kjæresten min skulle havne på sykehus, eller miste et bein.

Vedkommende som jeg elsker er samme person uansett hva som skjer. Går man inn i et forhold bør man kunne takle både det gode og det vonde.

Og nei, en voldtekt ville ikke ført til at en det blir et egoistisk forhold. Kanskje vedkommende trenger utrolig mye mer enn hva de kan gi for en lengre eller kortere periode. Men før eller senere så skjer det motsatte, at personen som nå trenger mye uten å ha mye å gi, blir den som har mye å gi.

Lenke til kommentar
Men du sier at det ble slutt helt eller delvis pga voldtekten?

Hvordan går det med henne nå, har hun klart å finne seg en annen?

Vi hadde våre problemer fra så det er godt mulig at det hadde blitt slutt uansett og at voldtekten bare forskyndet prosessen.

 

Etter at det har hun hatt to andre og en liten periode med meg.

I dag sliter hun mye med rusmisbruk og angst. Voldtekten sendte henne inn i en angstspiral og hun fikk piller for det. Det ballet på seg og endte opp med veldig mye rus. Også illegale stoffer.

I dag er hun i et dårlig forhold der hun blir slått med jevne mellomrom. Jeg tror hun er for redd for å være alene og heller vil bli i det forholdet enn å være aleine

Lenke til kommentar
Et annet interresant spørsmål er om du hadde hatt planer om å dumpe dama og dama så plutselig blir voldtatt, ville folket her da fortsatt å være sammen med henne for å støtte henne eller dumpa henne likevel?

 

edit: Faen det blei langt og kronglete... Håper dere forstår

 

For min del, tror jeg har vært der for henne, å hjulpet henne igjennom, som en venn

men tror ikke jeg har fortsatt vært sammen med henne. Men har selvfølgelig hjulpet henne igjennom den tøffe tida, slik at hun tåler presset å være alene. Siden du ikke har følelser for henne lengre å allerede hadde tenkt å dumpe henne, så må du hvertfall forsikre deg at hun tåler det :)

Endret av Nordgaard
Lenke til kommentar
Du har jo tydeligvis ikkje lest innlegget mitt eingong.

 

Eg ville jo sjølvsagt ikkje ha dumpa jenta mens ho var totalt nedbrutt etc. Og når tida var moden for å ta avskjed, hadde eg jo heller ikkje "dumpa" jenta i ordets rette forstand, men meir skånsomt. Poenget mitt er at eg ser ingen grunn til å bli i eit forhold ein mistrives i. Det heile beror på når det er mogleg å komme seg ut på ein så skånsom og nøytral måte som råd. Det vil jo falle på si eiga urimelegheit at jenter som har blitt voldtatt skal kunne halde att kjærastane sine for evig tid.

Mine 0.02$.

 

Så du ville ha mistrives i forholdet om dama di ble voldtatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...