Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dumpe dama etter voldtekt?


Anbefalte innlegg

Å forlate henne da?

Hvilken syk person ville forlate kjæresten i en slik person? For det første så dreper du personligheten der og da om du forlater henne, fremfor å bygge den opp igjen, og fremstå som en sterk person..

 

Forlater du henne så kommer hun kanskje til å forlate alt håp om å ha et noenlunde normalt liv igjen, med mindre hun er ekstremt sterk da..

 

 

 

Og det med at de som ikke fortjener damer, ofte får de som ser "best" ut, kan så være!

jeg ser det hele tiden rundt meg, men ikke pokker om jeg vil ha en dame som røyker, snuser eller drikker nå i denne alderen.

 

Jeg holder meg til dem du kan ha en koslig lørdagskveld sammen med, de som støtter deg og du kan støtte tilbake uten å bli flau. Jeg har ikke opplevd det, men jeg tror det skulle være enklere å bygge opp igjen personligheten til en av mine foretrukkede damer, i stedet for fjortissjentene som bare har utseende, og skifter type like ofte som jeg skifter sokker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare meg, eller virket dette ganske dumt og lite gjennomtenkt?

 

Det at ei jente blir voldtatt av en ubehersket pakistansk mann som ikke tåler og se ei uten burka betyr ikke at jenta har gjort noe galt.

I ett slikt tilfelle trenger jenta all den støtte hun trenger.

 

Det blir på samme måte som og sparke læreren fordi elevene får dårlige karakterer.

Problemet ligger hos elevene, ikke læreren.

Endret av -Se
Lenke til kommentar
Det blir på samme måte som og sparke læreren fordi elevene får dårlige karakterer.

Problemet ligger hos elevene, ikke læreren.

 

Dette er en annen diskusjon, men hvordan læreren er, har mye med saken å gjøre.

 

Dersom jeg hadde planlagt å bryte forholdet med dama, så er det en tøff situasjon. Jeg tror ikke jeg ville forlatt dama til tross for at jeg kanskje hadde planlagt det.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Meg_*

Jeg har selv opplevd det jævligste en jente kan oppleve (Historien min) Og tenkte at jeg kanskje har litt å si her. Noen måneder etter voldtekten jobbet jeg hardt med å leve normalt. Jeg fokuserte sikkert litt for mye på det, og en av tingene jeg gjorde var å "anskaffe meg" en type. Egentlig tror jeg jeg bare ville ha noen som kunne støtte meg og være der for meg. Jeg ville være i skyene av forelskelse og glemme alt. Tingen var at han var en herlig fyr. Vi hadde mye til felles, og jeg overbeviste meg selv om at jeg var forelsket. Jeg fortalte ham om det som hadde skjedd, og jeg fikk medfølelse, men ikke forståelse. Spesielt en gang, jeg ringte ham midt på natten, gråtkvalt og hyperventilerende, og den stakkars fyren ante ikke hva han skulle gjøre eller si. Jeg vet ikke hva jeg hadde forventet meg, men jeg ble skuffet, og kort tid etter slo jeg opp.

Jeg opplevde også lignende med min beste veninne. Det var så overveldende, ingen kunne forstå meg.

 

Det jeg har kommet frem til er at voldtekt, så mye som venner og kjærester vil støtte deg, så er det i bunn og grunn noe en må bære selv. Jeg vet at om jeg hadde vært i et forhold da det skjedde, så hadde det blitt slutt relativt fort, uansett hvor godt forholdet var. Det ville ha blitt et egoistisk forhold hvor den andre parten hadde blitt dradd ned i dritten, og det ønsker jeg ikke for noen kjæreste.

Lenke til kommentar
Det blir på samme måte som og sparke læreren fordi elevene får dårlige karakterer.

Problemet ligger hos elevene, ikke læreren.

Kommer an på. Læreren har også en god del med saken å gjøre.

 

I det spørsmålet tråden handler om er det tre parter involvert. Du er A, og dama di B. Så kommer C og voldtar dama di. Da blir det mer riktig å spørre om rektor skal utvise eleven fordi læreren har brukt vold mot eleven?

 

Nei.

Lenke til kommentar
Det ville ha blitt et egoistisk forhold hvor den andre parten hadde blitt dradd ned i dritten, og det ønsker jeg ikke for noen kjæreste.

 

 

Dama ville ikke fått dratt meg ned i dritten, dama mi ville heller ikke fått lov til å dra dit alene. Dersom dama mi er på tur ned i dritten, er min oppgave der å dra henne ut derfra. Tøft ville det trolig blitt - men sammen er vi sterke.

 

Jeg har ikke lest historien enda, men skal gjøre det snarest.

 

Edit: Historie lest.

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Å forlate henne da?

Hvilken syk person ville forlate kjæresten i en slik person?

 

Eg hadde.

 

Dog hadde eg nok ikkje dumpa dama typ 2 dagar etter voldtekten. Men om forholdet i lang tid bar preg av voldtekten, slik at eg ikkje trivdes i det heile tatt, hadde eg glatt sagt adios. No veit eg sjølvsagt ingenting om det å oppleve ein voldtekt, og ettervirkningane av det. Det er sikkert det jævligaste ein kan oppleve som jente. Men dersom jenta er sterk nok til å komme over ein voldtekt, må ho også vera sterk nok til å komme over å bli dumpa av typen.

Lenke til kommentar

Du har jo tydeligvis ikkje lest innlegget mitt eingong.

 

Eg ville jo sjølvsagt ikkje ha dumpa jenta mens ho var totalt nedbrutt etc. Og når tida var moden for å ta avskjed, hadde eg jo heller ikkje "dumpa" jenta i ordets rette forstand, men meir skånsomt. Poenget mitt er at eg ser ingen grunn til å bli i eit forhold ein mistrives i. Det heile beror på når det er mogleg å komme seg ut på ein så skånsom og nøytral måte som råd. Det vil jo falle på si eiga urimelegheit at jenter som har blitt voldtatt skal kunne halde att kjærastane sine for evig tid.

Mine 0.02$.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

En god venn av meg havnet i den siuasjonen, dama hans ble voldtatt på et nachpiel av en hun kjente sånn halvveis. Kompisen slet i lang tid etterpå, delvis fordi dama hans hadde flørtet og vært mye alene med han som voldtok henne. Heldigvis fikk jeg snakket mye med han og han innså også etterhvert selv at han måtte støtte henne og ikke forlate henne. Det har nå gått 3 år siden og de har det kjempebra sammen, planlegger giftemål og barn snart. Så i ettertid gjorde han et meget klokt valg i å fortsette forholdet og støtte henne.

Lenke til kommentar
Du har jo tydeligvis ikkje lest innlegget mitt eingong.

 

Eg ville jo sjølvsagt ikkje ha dumpa jenta mens ho var totalt nedbrutt etc. Og når tida var moden for å ta avskjed, hadde eg jo heller ikkje "dumpa" jenta i ordets rette forstand, men meir skånsomt. Poenget mitt er at eg ser ingen grunn til å bli i eit forhold ein mistrives i. Det heile beror på når det er mogleg å komme seg ut på ein så skånsom og nøytral måte som råd. Det vil jo falle på si eiga urimelegheit at jenter som har blitt voldtatt skal kunne halde att kjærastane sine for evig tid.

Mine 0.02$.

Det er ikke mulig at begge parter i et forhold til enhver tid er happy og lever i teletubbie-verden. Livet er ikke teletubbies.

 

Et godt forhold er et forhold der begge støtter hverandre på godt og vondt. I lengden vil jeg tro at det er det du tjener mest på.

Lenke til kommentar

Man kan selvsagt ikke dumpe dama etter en voldtekt, det hadde vært den mest barnslige og egoistiske handlingen noensinne.

Om man sammenlikner voldtekt med seksualitet må man begynne å tenke en smule annerledes. Å dumpe dama på grunn av en desperat idiot (som etter min mening utfører noe av det verre man kan gjøre med en person) gjør noe så tragisk med henne, er helt på trynet.

Lenke til kommentar
En fyr på jobben fikk telefon fra dama om at hun akkurat var blitt voldtatt av 4 utlendinger.

 

Han begynte å gråte..

 

faen meg på tryne.

 

Jeg hadde ikke gjort det.

Vel, det er VELDIG lett å se at du ikke har vært i den situasjonen.

Ikke bare påstår du at du ikke vil reagere på samme måte, men du gjør også narr av fyren. 

 

Det er litt vanskelig å forklare hvorfor man reagerer slikt, men det er i hovedsak fordi at man ikke tenker bare på seg selv.

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Tror du misforstår, eller at skrivemåten min er feil.

 

For all del, det er ikke feil å gråte, det jeg sikter til når jeg skriver "det er på trynet", er at det faktisk var skjedd en voldtekt.

 

Å Jeg hadde ikke gjort det, jeg hadde ikke avslutta noe forhold til noen som var blitt voldtatt.

 

 

Unnskyld for at jeg skreiv så problematisk, måtte skru ferdig soffaen min =/

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...