reminik Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Jeg bedriver en bedrift hvor vi sender ut anbudsvarslinger på epost, og dette er en betalt-tjeneste for de som mottar anbudsvarslingen, ikke de som sender. Er det lovling for meg å sende anbud ut til firmaer som ikke er kunder fra før, med forespørsel om de kan påta seg de tjenester som forespørs? Sees dette som reklame? selv om det ikke er ment å selge noe (direkte). Eks: Hvis jeg tar kontakt med noen tilfeldige bedrifter på epost med forespørsel om jeg kan kjøpe deres tjenester? så er vel det lov? og sees ikke på som reklame? Er jeg i en gråsone eller er det lov fra min side å sende ut disse mailene? Røregger Oslo - Elektriker Oslo - Snekker Oslo Endret 6. februar 2012 av reminik Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Såvidt jeg har forstått, har du ikke lov til å sende direkte til ansatte, feks. via [email protected]. Skal du sende reklame via e-post, må du derfor bruke en firmaadresse, feks. [email protected] Lenke til kommentar
reminik Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Såvidt jeg har forstått, har du ikke lov til å sende direkte til ansatte, feks. via [email protected].Skal du sende reklame via e-post, må du derfor bruke en firmaadresse, feks. [email protected] Jeg skal jo ikke sende reklame direkte, egentlig. Har lest en plass at man kan sende reklame til AS, men ikke private og enkeltpersonsforetak. Men hvis jeg sender en mail med en forespørsel om deres tjeneste (og all den informasjon som anbudet inneholder) så burde ikke de ha noe å si på det ? Eller vil det sees på som reklame siden jeg har min firmalogo i toppen... Lenke til kommentar
thekid Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Av prinsipp havner alt sånt i junkmail mappen hos meg, uansett om du mener godt eller det er snakk om ksoft.. Hvis jeg ønsker en tjeneste, klarer jeg å oppsøke den selv. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Men hvis jeg sender en mail med en forespørsel om deres tjeneste (og all den informasjon som anbudet inneholder) så burde ikke de ha noe å si på det ? Eller vil det sees på som reklame siden jeg har min firmalogo i toppen... Vel, en forespørsel om ett oppdrag kan vel neppe kalles spam med mindre hovedhensikten er og selge en tjeneste, f.eks man sender anbudsgrunnlaget men for og få vite hvilket sitt prosjekt det er så må man betale e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå