Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Webcam installert -> bluescreen


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akkurat kjøpt meg et webcam(Logitech WebCam QuickCam Pro 5000 Retail) som jeg installerte på min pc. Men det som skjedde var, at ca midt i installasjonen, fikk jeg bluescreen. Bluescreenen oppstod under hver oppstart (når programmene startet opp). Kjørte PC-en i safemode og prøvde igjen: samme resultat.

 

Siden dette var den nyeste driveren, tenkte at jeg skulle prøve den eldste (som jeg håpet ikke inneholdt innstallasjon for mikrofon inne i webcam). Grunnen til dette var, at det jeg trodde skjedde, var at mikrofondriveren til hovedkortet (SoundMAX) krasjet med mikrofondriveren til webcameraet (min hypotese). Men denne gamle driveren gjorde det samme: bluescreen, dermed ved oppstart.

 

Jeg formaterte PC-en min. Og installerte webcamet FØR alle andre programmer som er avhengig av mikrofon (skype, ventrilo & spill). Da fungerte webcamet sånn som det skulle.. Men hvem vil vel ha en pc uten slike programmer installert? ikke jeg.

 

Derfor! Kjære HW.no, spør jeg: Hva må jeg gjøre for å fikse webcamet slik at jeg kan bruke det sammen med andre programmer? Finnes det noen mulighet til å installere en alternativ driver uten mikrofon eller liknende?

 

Mitt hardware:

 

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket, LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16

NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB, 120mm Vifte, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin

Western Digital Raptor 74GB SATA, 8MB 10000RPM

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2, 8MB 7200RPM

Gainward GeForce 7950GT 256MB,1,2ns DDR3, PCI-Express, "BP7950GT-256-GS-TV-DD"

Corsair TWIN2X 8500 DDR2, 1024MB CL5, Kit w/two matched 512MB PC8500 dimm's

 

Takk på forhånd <3

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Nå som du har fått den til å virke kan du prøve å installere ett og ett program for å finne synderen. Når du vet hva som lager krøll bør du kontakte Logitech med informasjon om problemet og feilsøkingen. De vil da mest sannsynlig be deg prøve en annen driver, og hjelpe deg med å løse problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...