iMedia_4226 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hva er forskjellen på statisk og dynamisk ip adresse? Prøver å lage egen cs server men får det ikke til selvom jeg gjør NØYAKTIG det samma som kompisen min, bare at han får det til. Kan det ha noe med dynamisk og statisk ip? Hva er forkjellen? Har det noe og si? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Dynamisk IP-adresse er en "tilfeldig" IP-adresse og kan forandre seg hver gang den tilkobler en dhcp-server. En statisk derimot bruker en forvalgt IP-adresse hele tida En med dynamisk IP-adresse fra telenor kan få alt fra 88.88.0.0 til 88.91.255.255 om jeg ikke husker feil. Derfor kan han ha 88.90.15.212 en dag og 88.91.56.153 dagen etter. En med Statisk IP-adresse derimot får f.eks 88.89.130.146 og beholder den til enhver tid så lange han har abbonement Regner med at det er portene som er grunnen til at din ikke fungerer ordentlig Endret 25. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Dynamisk IP-adresse er en "tilfeldig" IP-adresse og kan forandre seg hver gang den tilkobler en dhcp-server. En statisk derimot bruker en forvalgt IP-adresse hele tida En med dynamisk IP-adresse fra telenor kan få alt fra 88.88.0.0 til 88.91.255.255 om jeg ikke husker feil. Derfor kan han ha 88.90.15.212 en dag og 88.91.56.153 dagen etter. En med Statisk IP-adresse derimot får f.eks 88.89.130.146 og beholder den til enhver tid så lange han har abbonement Regner med at det er portene som er grunnen til at din ikke fungerer ordentlig Men jeg har endret alt jeg kan på routerns settings og options til samme udp port og tcp men det funker likevel ikke Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Om du har både modem og router må det forwardes i begge. Du har ingen brannmur som kan blokkere? Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Om du har både modem og router må det forwardes i begge. Du har ingen brannmur som kan blokkere? usikker der, skal endre på modemet også. Dette er meldingen jeg får opp når jeg ikke kommer inn på servern, noe om tcp port feil: Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 øhm.. hvilken ISP har du? har ikke sett 8.x.x.x IP'er før Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) øhm.. hvilken ISP har du? har ikke sett 8.x.x.x IP'er før Jeg har >Telenor ADSL med speedtouch modem og sparklan wirless SOHO router, btw jeg har t.o.m åpnet egen port gjennom brannmuren men det funker ikke fordet! står feil i bildet, jeg hadde skrevet inn feil ip , men jeg får opp samme melding fordet, min ip er 88.90.48.223 Endret 25. oktober 2007 av iMedia_4226 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Telenor ADSL bruker ikke den ip-adressa ihvertfall. Finn ip-addressa di på whatismyip.com og få noen til å koble seg til den utenfra på riktig port "connect <ip>:27015" Endret 25. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Telenor ADSL bruker ikke den ip-adressa ihvertfall. Finn ip-addressa di på whatismyip.com og få noen til å koble seg til den utenfra på riktig port "connect <ip>:27015" ip adressen jeg skrev var riktig Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Ja, så du hadde redigert det. Tipper du har to dhcp'er. En i modemet og en i routeren, du får lokal IP fra routeren right? Endret 25. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Ja, så du hadde redigert det. Tipper du har to dhcp'er. En i modemet og en i routeren, du får lokal IP fra routeren right? Ja, den lokale gjør at jeg kan connecte til servern samme hva porten er, men ingen utenfra kan bruke min lokale ip Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Nei, dem utenfra må bruke din eksterne IP. Hvordan har du forwarda portene nå da? Til hvilke ip'er? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Siden du har to routere blir det lett kluss. Om du ikke allerede har satt speedtouchen i bridge modus anbefaler jeg deg å gjøre dette. Ellers må du forwarde porter i begge routerene. Hvordan du setter den i brigde modus finner du på http://www.online.no. Husk at du nå må sette den andre routeren din til å koble opp via PPPoE. Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Siden du har to routere blir det lett kluss. Om du ikke allerede har satt speedtouchen i bridge modus anbefaler jeg deg å gjøre dette. Ellers må du forwarde porter i begge routerene. Hvordan du setter den i brigde modus finner du på http://www.online.no. Husk at du nå må sette den andre routeren din til å koble opp via PPPoE. Om man ikke skulle velge detta så kan en også kvitte seg med en NAT ved å slå av DHCP-serveren i SParklan-routeren og deretter koble kabelen fra speedtouch'n inn på LAN istedet for WAN-porten som den er koblet i nå. Jeg foreslår dete på grunn at jeg har jobbet med begge router'ne og jeg finer speedtouch'n mere handelkraftig og dtasbil enn sparklan-routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå