BarteBaluba Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hei, har akkurat installert netbsd og ønsker å hente ferdig kompilerte pakker fra pkgsrc. Jeg brukte denne url'en: "ftp://ftp.NetBSD.org/pub/pkgsrc/packages/NetBSD-4.0/i386/All", men når jeg skal hente xorg ved kjøre "pkg_add -v modular-xorg-server" får jeg bare dette fram: ftp -detv ftp://ftp.netbsd.org/pub/pkgsrc/packages/NetBSD-4.0/i386/all ftp: connect to address .............................. No route to host ftp>prompt off ftp>close pkg_add: prompt failed - wrong dir? pkg_add: ftp_start() failed Hva er galt? hvis jeg pinger fks vg.no får jeg full kontakt osv. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 All ikke all Binærpakker for NetBSD er kompilert mot XFree som følger med NetBSD. Hvis du vil bruke X.org må du avinstallere Xfree og kompilere X.org fra pkgsrc. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Ok. Endret 25. oktober 2007 av roberth1990 Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Hvordan avinstallerer jeg xfree86? Endret 27. oktober 2007 av roberth1990 Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Da må du bruke rm. NetBSD har ikke pakkesystem for sine pakker, bare pkgsrc. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det stemmer vel ikke helt. *peke på "pkg_delete"* Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Det stemmer vel ikke helt. *peke på "pkg_delete"* Base systemet er ikke styrt av pkgsrc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå