Gå til innhold

Abit KR7-RAID vs KG7-RAID

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller uten RAID. En kjøper jo ikke mer enn en har bruk for. Går det an å kjøre andre ide-enheter på RAID-kontrolleren? Er det slik at en kan kjøre én hd på RAID-kontrolleren og bruke den andre kontrolleren til andre ide-enheter?

Soyo SY-K7V DRAGON+ er jo oxo et ganske interessant hk.

Lenke til kommentar

Du kan helt fint bruke RAID kontrolleren til å kjøre som to standard IDE porter... samtidig har man jo muligheten for å sette diskene her opp i raid, og det er ikke dumt :wink: Med andre ord, selv uten å ta i bruk RAID funksjonene på kortet, kan man koble 8 IDE harddisker på et slikt HK, og det er jo ikke noe å fnyse av... Har selv KT7A-RAID og er *meget* godt fornøyd, både med muligheten for RAID oppsett og muligheten for å koble ytterligere fire IDE disker i pc'en (Nå har jeg jo også SCSI da, så jeg skulle nok ikke gå tom for ekspansjonsmuligheter på lagringsområdet i nær fremtid :lol: )

Lenke til kommentar

Planlegger selv å heller kjøpe Soltek SL-75 DRV2, da dette fikk utmerkede anmeldelser rett før jul. Dette er også noe mer behagelig for pengeboka mi. Har litt forskjellig erfaring med Abit-kort, der jeg aldri har hatt trøbbel med Soltek. Minuset der er at DRV2'en ikke har RAID.

Lenke til kommentar

Har dette kortet selv, og kan anbefale det på det varmeste. :smile:

Har ikke hatt en enste kræsj siden jeg installerte det. Jeg kan kjøre minnet på de kjapeste innstilingene, fortsatt stabilt som et fjell, noe mitt EPoX 8KHA+ ikke var. :smile:

KR7A eier. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...