Gå til innhold

Xbox 360 på LCD, fungerer det bedre enn en tv uten HD?


Enceladus

Anbefalte innlegg

Vil Xbox 360 på LCD være en bedre løsning enn en tv uten HD?

 

Er det ikke bare størrelsen det står på? Får jo like god oppløsning som en HD tv? eller ikke?

 

Skjermen min:

LaCie Photon Vision II 20"

 

Kjøper meg premium utgaven av 360.

https://prisguiden.no/product.php?productId=38549

Ifølge Wikipedia har premium utgaven dette:

Premium inneholder trådløs kontroller, harddisk (20 GB), hodetelefoner, HD-klar audio/video-kabel med SCART-adapter, Ethernet-kabel og fjernkontroll.

 

Regner med at denne infoen er korrekt :)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så bra! Da kan jeg utsette å kjøpe dyr HD tv! :)

 

Fant denne artikkelen:

http://www.gamereactor.no/gadgets/108849/B...ed+VGA-kabelen/

Så det er kommet en oppdatering som fikser problemet med slappe farger med vga kabel da altså? Så da er det jo ikke noe problem forhåpentligvis :)

 

Det følger ikke vga kabel med premium gjør det? Den må skaffes ved siden av?

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Følger kun med komponent kabler med Premium pakken. Og du har heilt rett i at resultatet med VGA-kabel har blitt bedre etter oppdatering, men likevel hos meg fungerer komponent bedre. Men det er ein veldig god forbedring fra tidligere, det er det ingen tvil om.

 

Eg er selvfølfgelig ingen fasit, og kan kun svare for meg sjøl om mine erfaringer. Men akkurat dette med VGA og komponent varierer jo fra TV til TV og egne preferanser :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Følger kun med komponent kabler med Premium pakken. Og du har heilt rett i at resultatet med VGA-kabel har blitt bedre etter oppdatering, men likevel hos meg fungerer komponent bedre. Men det er ein veldig god forbedring fra tidligere, det er det ingen tvil om.

 

Eg er selvfølfgelig ingen fasit, og kan kun svare for meg sjøl om mine erfaringer. Men akkurat dette med VGA og komponent varierer jo fra TV til TV og egne preferanser :)

Ok, Tusen takk for hjelpen Mala :)

 

Da føler jeg meg litt mer stødig på beina.

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Hvordan blir bildet når man kobler boxen til pc skjermen?

 

Skal kjøpe boxen i neste måned, men har ikke tv selv (har i stua, men vil gjerne spille på rommet). Jeg har en 19" skjerm med kun _en_ inngang. tror det er RGB? eller heter det VGA?

 

Jeg har tvkort fra pinnacle i PC-en, men det blir så kornete og dårlig kvalitet med det programmet som fulgte med. Også har jeg et GeForce 7600GT med gul(rund) inngang

Lenke til kommentar
LaCie Photon Vision II 20"

VGA -> Skjermen funker kjempefint - har gjort akkurat det samme selv - på den eksakt samme skjermen :)

 

Synd og skam å bruke en sånn kremskjerm til å spille på da - gjorde det en liten periode før jeg fikk meg ny TV.

 

På TV'en min (LCD 32") synes jeg faktisk også at VGA gir best bilde til 360-spilling - litt bedre enn komponent.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Mens vi er inne på alt dette med kabler og ting og tang, jeg vurderer å oppgradere premium til pro pga HDMI. Da vurderer jeg igjen å koble den til pc-skjermen på den bærbare, hvor det står HDMI over en ting hvor man kan plugge i en kabel..

Kan jeg koble til kjeksboxen til pc-skjermen med kabelen som følger med, eller trenger jeg noe annet dill og dall for å gjøre det?

Lenke til kommentar
Mens vi er inne på alt dette med kabler og ting og tang, jeg vurderer å oppgradere premium til pro pga HDMI. Da vurderer jeg igjen å koble den til pc-skjermen på den bærbare, hvor det står HDMI over en ting hvor man kan plugge i en kabel..

Kan jeg koble til kjeksboxen til pc-skjermen med kabelen som følger med, eller trenger jeg noe annet dill og dall for å gjøre det?

Nei det funker ikke. Fordi du må ha VIDEO INN og ikke OUT som det er på stasjonære PC-er. Jeg lurer på om det i det hele tatt finnes grafikkort som har VIDEO INN. Fordi saken er jo det at på stasjonære PC-er er det jo ikke noe i vits med VIDEO Inn på maskinen fordi bilde vises jo ikke på maskinen men på skjermen. :roll: dah..

Så derfor er det jo ubrukelig med video inn, fordi man kobler allt på selve skjermen. Og dette har jo bare blitt videreført med bærbare maskiner, man har bare video out. Det er egentlig veldig synd fordi, i disse dager så har laptoper skjermer med høy oppløsning og meget bra bildekvaliter. Hvis man kunne har brukt den flotte skjermen til andre ting en å kunn se på ting fra PC-en så hadde det vært kanskje en liten revulotion i datautviklingen:P

Det er jo et annet teknisk hinder også. På en bærbar PC så er skjermen koblet direkte til hovedkortet innvendig. Samt så er det bare en felles strømforsyning, så det betyr igjen at for at skjermen skal virke så må maskinen være skrudd på. Og fører jo til at bildet som skal egentlig være der, blir "tvunget" til å vises.

 

Edit: Skrev inn i stedenfor out.

Endret av Baba2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...