Gå til innhold

Windows Vista og Spyware Doctor = vanvittig lang søketid

Anbefalte innlegg

Guttungen har fått seg ny datamaskin med Windows Vista Home Edition (tror jeg den heter), og tradisjonen tro må vi installere noen tonn med anti-ditt og anti-datt før vi tør å koble den opp mot internett.

Nå har vi imidlertid fint klart å installere Norman Antivirus, Ad Aware og Spybot Search & Destry, og alle har kjørt søk uten problemer.

Derimot sliter vi litt med Spyware Doctor. Den har latt seg installere helt fint og har oppdatert alle registrene sine. Men å søke derimot, bruker den vanvittig lang tid på. Startet den i dag morges rundt klokken 08:30 og klokken 15:00 hadde den snaut kjørt 27% (?)

Først trodde jeg den hadde hengt seg opp og restartet, men siden klokken 16:00 har den fortsatt ikke kjørt mer enn 27%

Nå står den og leser blant annet "Netvision Dialer (1) on line 12345" etc og slik fortsetter den. Leser en masse ting med et tall som bare teller og teller, mens antall "Items Processed" nesten ikke beveger seg overhodet.

Hva kan dette være for noe?

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i all verden skal du med 4 spywareprogrammer? Windows Vista har ett innebygd, i tillegg er AdAware, Spybot og Spyware doctor og samme type program. Du har altså fire programmer som gjør nøyaktig samme oppgaven, ikke rart det går tregt. Avinstaller alle untatt Spybot. Da vil Windows defender (som følger Vista) ligge i bakgrunnen og følge med, og du kan kjøre en scan med Spybot av og til - sånn for sikkerhets skyld. Selv bruker jeg kun den som følger Vista og jeg har aldri hatt problemer med Spyware.

Lenke til kommentar

Nja, at man kjører fire tilnærmelsesvis identiske spywareprogrammer bør vel ikke føre til at datamaskinen bruker et døgn på et scan i Spyware Doctor når de andre blåser gjennom samme greia på noen minutter.

Ellers finner de forskjellige programmene faktisk forskjellige ting, så helt det samme kan de vel ikke gjøre. Og - hvis den innebygde var så bra - hvorfor finner disse andre programmene noe overhodet da?

Mvh Dan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...